Určitě by to pomohlo, ale pro "takové to domácí paření" je tady už teď DXVK pro překlad D3D10 a D3D11 na Vulkan a poměrně nově linuxový Steam klient začal právě DXVK používat. Už jsem si na tom hrstku Windows-only her zahrál a co mi na integrované grafice běželo na Windows, běží i na Fedoře.
Na překlad D3D9 a D3D12 na Vulkanu jsou taky běžící projekty (VK9, resp. VKD3D), ale ještě nejsou tak daleko.
Ježkovy zraky jen to ne. Linux ve smyslu toho klasického desktopu nevypadá, že by se někam hrnul. Jestli něco hrozí, že nahradí Windows jako mainstreamovou počítačovou platformu, tak to je Android, ne Ubuntu/Fedora/Suse&spol. A to by teda byla fakt katastrofa a hrůza, IMHO. Už jen ta šílená situace, že co zařízení/deska/SoC, to vlastní kernel, kterej za rok přestanou udržovat. No zlej sen
Místo lásky asi půjde spíše o sňatek z rozumu. Linux za ty roky vyrostl natolik, že ho Microsoft může dnes těžko ignorovat.
https://www.zdnet.com/article/linux-now-dominates-azure/
Kéž by Microsoft byl tím jediným nebezpečím, které Linuxu hrozí?
To taky nemusí úplně fungovat. Když se o ty ovladače v jádře výrobce přestane starat, tak začnou hnít a ze stromu je zase vyhodí. Takže když na to budou kašlat, tak jsme nakonec tam, kde jsme byli... oni to můžou někdy zachránit dobrovolníci, ale moc se na to dlouhodobě spoléhat nedá.
Druhý problém je, že dostat ovladače do vanilla jádra může trvat delší dobu, což nemusí být pro výrobce toho hardwaru únosné.
Mě je sympatičtější ta politika WIndows, kde mají ovladače stabilní API/ABI, takže si je může výrobce hardwaru aktualizovat nezávisle na jádře OS a jádro se může aktualizovat nezávisle na nich. Ani tam není vyhráno, protože občas se to přece jen změní a staré ovladače už na novém systému nepůjdou. Linux to takhle ale každopádně nemá a ani nikdy mít nebude.