Jenže pokud jde o zařízení, tak tam společnost zaujímá pouze 14% tržní podíl. Přiznal to Kevin Turner, provozní ředitel Microsoftu. Nezdává se však. Je mu jasné, že firma musí změnit myšlení v této nové době, aby mohla dobýt mladé trhy. Snaha prý nemá vycházet jenom od Microsoftu, ale také od partnerů. Cílem je odlišit se od konkurence.
K tomu bych podotknul, že dlaždicím to bohužel výrazně nepomohlo. Společnost chce být také rychlejší. Když selže, musí se rychle poučit z chyb a zkusit to znovu. Proti zařazení vyšší rychlosti nic nemáme, to může Microsoftu jedině prospět. Redmondským roste konkurence i na poli klasických počítačů.
Jmenovitě se zvedá zájem o chromebooky. Jak chce firma se superlevnými přístroji bojovat? Mj. tím, že v tomto roce na trh dorazí tablety s cenou do 100 dolarů. Jedná se o přístroje s úhlopříčkou pod 9". Pro ně totiž Microsoft uvolnil Windows úplně zdarma. Redmondští dále kontrolují tím, co chromebooky nedovedou:
- Spouštět nativní i webové aplikace.
- Neběží na nich plnohodnotná Office.
- Chybí jim desktopové aplikace.
- Špatně se s nimi pracuje bez připojení k internetu.
- Mnoho periférií je s nimi nekompatibilní.
- Neumí tisknout přímo prostřednictvím tiskárny.
Některé body by se daly sloučit, točí se prostě kolem aplikací. Na chromeboocích zatím nešlape ani populární Skype, přesto je Microsoft očividně bere smrtelně vážně jako potenciální konkurenci. Minimálně v USA mu totiž Google začíná nenápadně ujídat tržní podíl.