Společnosti Google i Microsoft již do svých vizuálních vyhledávačů dávno zařadily strojové učení, které se snaží pochopit, co se na obrázku nachází. Díky tomu vám najdou fotku sochy Svobody, aniž by to bylo v názvu nebo štítku souboru. Vyhledávač zkrátka rozpozná ten správný tvar.
Microsoft svůj vyhledávač navíc ještě trochu vylepšil. Pokud si v Bingu rozkliknete nějaký obrázek, v levém horním rohu bude ikonka s lupou. Na ní také kliknete a Bing vás nechá vybrat část obrázku. K ní pak najde související obrázky. V řadě případů se snaží i popsat, co vlastně vidí.
Například u Eiffelovky šlo všechno hladce. Kousek Karlova mostu Bingu připomíná spíš viadukty (což se nelze divit). Správně také rozpoznal kolo u auta, dokonce přednostně nabízel ta se stejnou barvou karoserie. Zuby si vylámal na Tomu Cruisovi. Bing nenašel žádné jeho další portréty, ale jako podobné nabízel úplně jiné obličeje. Včetně černocha.
K čemu je tato funkce dobrá? Microsoft v ní vidí obchodní potenciál. Chytrou lupu demonstruje na fotce kuchyně. V ní si můžete označit jednotlivé dekorace a Bing nejenom zjistí, co připomínají, ale také je umí spárovat s produkty v e-shopech. Líbí se vám tahle lampa, ale nevíte, kde ji koupit? Stačí ji označit.