Microsoft neumí věcí ... to je toho. Alespoň se poslední dobou v oblasti tabletů a ultrabooků snaží, což se o hodně výrobcích typu Apple, Lenovo, Asus apod. dá říci už jen stěží.
+ Ve svých obchodech prodává M$ "čisté" notebooky a tablety bez balastu od výrobců.
Holt M$ některé oblasti dělá dobře a některé tradičně hnojí, až to hezké není.
Jen by se pomalu mohli začít řídit strategií, že chybami se člověk učí.
Z 2% poklesu Surfacu jste udelali "Microsoft neumi prodavat hardware"? To je snad vtip. A jestli ne, tak je to teda dost pod vasi uroven. 2% jsou na urovni statisticke chyby, to za prve. Za druhe, MS tento rok nevydat Surface Pro 5 ani Surface Book 2 (tam vysel jen lehky refresh). Spousta lidi na to cekala. I tak si ale MS udrzel prodej na stavajicich zarizenich. Chcete se vsadit, ze po vydani Surface Pro 5 bude zase rust dvoucifernym tempem jako doposud? :D Ani na chvilku o tom nepochybuju.
A co je nejzajimavejsi, mezi "devices for $1000+", kde mel Apple obrovskou prevahu, za toto obdobi vyrazne ziskal a Apple ztratil. (viz. treba zpravy z MSPowerUser). To znamena, ze cely trh high-endovych zarizeni se lehce propadl, a Microsoft z toho vysel lepe nez konkurence. Ten titulek je fakt dementni.
Já nevím, pokud někdo vydělá 1,3 miliardy dolarů (řekněme něco kolem 30 miliard korun) prodejem hardwaru, tak bych byl asi opatrný s výroky typu "neumí vůbec prodávat hardware". Taky je asi trochu nadsazené hovořit o "propadu", když dojde k poklesu o jednotky procent, z velké části dané tím, že na trh nebylo uvedeno mnoho nových produktů. Kolaps nastal (resp. pokračoval) jen v segmentu telefonů, kde to ale všichni čekali.
Jsou to banality, ale trochu to navozuje "clickbait úroveň" novinářské práce, které by se seriozní lidé měli vystříhat :-)
Ona je pravda, že od chvíle co to nějak převexlovalo na Wordpress to opravdu vypadá divně, nedotaženě až amatérsky, že proběhly nějaké sliby že "to chce čas" a že se to "dodělá", ale fakt bych dal klukům (ne tedy panu Váslavíkovi a Urbanovi, ti nemají s webdesignem nic společného doufám) ještě čas a šanci, ona ta migrace z Drupalu na Wodpress fakt není sranda. Orientace na webu je sice naprostá katastrofa, dohledat věc starší týdne je na hodně dlouho, ale i začátečník si zaslouží uznání, je tak? :-)
Doporučuji srovnat tento "článek" s články na jiných odborných webech (Anandtech, TechReport) Např.: https://arstechnica.com/information-technology/2017/01/microsofts-second-quarter-shows-a-surprise-uptick-in-windows-revenue/
http://techreport.com/news/31341/cloud-services-and-office-lead-microsoft-to-a-healthy-q4
Autor má dost bídný vztah s fakty a jejich prezentací. A za titulek by zasloužil zápornou odměnu.
Tak to jste si na tomhle webu dovolil dost teda :-D Já si tak úplně nemyslím že by neúspěch v této oblasti byl způsoben tím, že by Microsoft neuměl prodávat. Do doby než to tam zapíchnul Bill jim to přece šlo skvěle. Někdy hůře, někdy lépe, ale tak to prostě v byznysu chodí všude, to není ani žádná odchyla ani žádná tragedie. Problém nastal až se změnou politiky na "vnutit všechno všem za každou cenu", to by se dalo do určité míry považovat jako "neumění" prodávat, ale tam to taky není. Za starých časů když nešlo něco na odbyt a zeptali jste se obchodníka "proč se to neprodává", tak se na vás obchodník podíval, zaťukal si na čelo a řekl "no protože to asi lidi nechcou ne?". na "otázku "proč to nechcou", byla odpověď víceméně stejná "protože je to buď úplně na ho*no, nebo to má konkurence při stejné kvalitě prostě levnější". A tohle je úplně ten sám případ. Covají se k lidem sprostě a nikdo jejich výrobky nechce, protože částečně nestojí za nic a částečně jsou předražené, tady jako fakt není nad čím uvažovat. Ano, každé zboží má svého kupce, ano, existují lidi kteří si pořizují věci už jen ze setrvačnosti nebo z podstaty, ale to je málo, to Moloch jako je Microsoft nenasytí. Řešení? Jednoduché, Mít něco čím zákazníka zaujmete (což bude v současné době po tom průseru s "brute force" kampaní okolo Win 10 fakt dost problematické), chovat se slušně a nastavit cenu přímoúměrně výkonu, protože za značku už dneska platí opravdu jenom prosťáček ... A bůh ví že bych si sám nic jiného nepřál. Že bych si přál robustní, konzervativní edici Windows na práci, protože já jsem takový starý vůI, já jsem si třeba vypalovačku vybíral podle toho jak čte a palí ... a třeba by mohla být i "infantil" edition pro ty co si třeba vypalovačky vybírali podle čelního panelu, hezké, barevné, s ikonkama a s 365ti tapetkama na každý den jednu a to samozřejmě s patřičnou slevou na úkor funkčnosti, protože o ty nejde, jde o "Aero" voe ... takhle bych si myslel že by to mohlo fungovat. Profíci by si za super system radi zaplatili, protože by věděli že se to vyplatí a edici "Rainbow" byste mohli získat třeba za 1000 špuntů z PET flašek ... a neříkejte mi, že by se to nezačalo hýbat do černých čísel :-)
Je rozdíl mezi výdělkem (ziskem) a příjmy. Surface jim přinesl 1,3 miliardy, ale zisk bude mnohem nižší, protože se od toho musí odpočítat náklady na výrobu, distribuci, servis a marketing.
A to s tím hardwarem je myšleno celkově na zařízení. Tam mají 35% propad příjmů oproti loňsku.
MS prodávat HW historický moc nejde
Stačí se podívat do doby, kdy vydal třeba Zune, neboli konkurence tehdejšího iPodu. V soucasne dobe XONE poloviční prodeje vuči PS4. Surface řada je technicky zajímava, ale velmi draha a tudíž jen pro úzkou skupinu uživatelů. Tablety MS nemá v principu vůbec. Mobily tomu ted opravdu už dali jen punc pruseru