Jsou to mimochodem stejné prohřešky, které vyšetřovala americká Federální obchodní komise a kterou ještě stále řeší Evropská komise. Zatímco u FTC Google odešel bez pokuty, EU je v otázce hospodářské soutěže mnohem citlivější, což na účtech poznal třeba Intel nebo Microsoft. A právě Microsoft je kmenovým členem FairSearch spolu s Nokií, Oraclem a TripAdvisorem. Všechny tyto společnosti už s Googlem měly několika sporů.
Nově mají pifku na Android: FairSearch tvrdí, že je Android nastrčeným trojským koněm Googlu, aby dominoval mobilnímu trhu. Android je sice pro výrobce dostupný zdarma, jsou k dispozici i zdrojové kódy, ale realita je podle skupiny jiná. Pokud chce výrobce telefonu nebo tabletu předinstalovat Mapy, YouTube nebo obchod Play, musí do zařízení dostat i ostatní hlavní produkty Googlu a umístit je na „prominentní“ místo. Třeba na hlavní obrazovku ve spouštěči aplikací. To znevýhodňuje ostatní. Tedy konkurenci, která by také ráda na Androidy dostala své mapy, e-maily a jiné služby. Ostatní navíc nemohou Googlu konkurovat, když systém nabízí pod cenou (zdarma).
Zástupci FairSearch proto zaslali Evropské komisi stížnost, aby chování Googlu vyšetřila. Jak už bylo řečeno, Komise stále diskutuje o možném zneužívání dominantního postavení ve vyhledávání. Nová stížnost by vyšetřování rozšířila ještě o mobilní trh. Google se tak paradoxně ocitá v koutě, kde byl před časem i Microsoft. Podle konkurence rovněž zneužíval svého postavení, což vyústilo ve velké pokuty, známý ballot screen (výběr alternativních prohlížečů) a evropský prodej Windows N, tedy systémů bez integrovaného přehrávače Windows Media Player.
Mezi členy FairSearch patří: TripAdvisor, Kayak, Hotwire, Expedia, SideStep, Microsoft, Level.com, Foundem, ShopCity.com, Twenga, Marketplace.com, Travel Tech Association, Buscape company, The Find, Allegro, Oracle, Nokia.