Kdy konečně lidi pochopí, že současná generace konzolí není PC (x86) architektura, tudíž nelze aplikovat stejné obecné poznatky. Má snad CPU v PS4 Pro nějaký problém se "4TFLOPs grafikou"?
Ještě když v článku je uvedeno, že drawcalls se řeší mimo jádra procesoru, což je historicky největší a nejznámější problém ve vztahu CPU/GPU.
mě zaujala ta grafika - je možnost že by si AMD nachystalo překvapení a nové RX580 byly s 2560SP? To by potom odpovídalo, protože to co naznačují zatím dostupné info, prosté přehození nálepky 580 na gk s 480 se mi nechce věřit, to se AMD nepodobá. Je dost možné že to bude podobné překvápko jako s RyZenem...
Ta "grafika" je pevná součást čipu. Kdyby chtělo AMD přidat shadery/jiné jednotky do RX 580, tak by taky muselo vyrobit nový čip. Ty grfické architektury jsou dost flexibilní, takže volba, kolik shaderů tam bude, je při designu poměrně široká. Není problém navrhnout Polaris s 32, 36, 40, 44, a tak dále CU. Jenže z ekonomických důvodů se těch čipů navrhuje vždy omezené množství, protože vývoj stojí lidské kapacity a potom je taky problém, že vyrobit masky pro výrobu stojí dost velkou fixní částku. U Polarisu už zdá se vznikne ještě jeden lowend čip (RX 550), ale dělat o trošku větší Polaris 10b, to nedává moc smysl.
V současných konzolích ano a tady asi taky. Jsou tam dvě skupiny jader po čtyřech, které mají společnou last-level cache (zde L2), do které nemůžou přímo ty jádra z druhé skupiny, tj. tyhle dvě skupiny+cache spolu komunikují nějakým propojením. Ale nemusí to být stejná propojovací logika jako v Ryzenu.
Ja si dovolim polemizovat s tim "nedava moc smysl". Ano, pokud ted uz vyjde Vega, ktera pokryje vrchni vykonostni segment, tak uz asi ne. Ale kdyby nejaky 490 chip Polaris vydali (byt o chvili pozdeji), ktery mel aspon tech 20-30% nad 480 (klidne mohl byt trochu pod 1070), tak na tom mohlo byt AMD o dost lip, Takhle zase ztratili cast trhu. Mozna ze to pro ne finacne neslo, ale myslim, ze je to dost poskodilo, protoze tech 1070tek se prodalo fakt hodne.