Oživeno:
Níže popsané přesuny se staly skutečností, potvrdil je sám Nadella. Bates odchází z firmy, Rellerová zrovna tak. Stratég Eric Rudder převezme povinnosti Batese a marketingový odborník Chris Capossela se stane šéfem celého oddělení marketingu. Dokud se nenajde náhrada, bude také nadále šéfovat skupině zaměřené na spotřebitele. Mark Penn opustí místo viceprezidenta pro reklamu a strategii a bude nejvyšším bosem pro strategii.
Původní zpráva:
Tony Bates a Tami Reller jsou v Redmondu zvučná jména. Bates do Microsoftu přišel v rámci akvizice Skypu a v současnosti působí na pozici výkonného viceprezidenta divize pro spolupráci s partnery a osvětu mezi vývojáři. Reller se po reorganizaci firmy dostala do čela marketingu. Podle Recode několik zdrojů tvrdí, že oba zkušení členové Microsoft opustí. Nadella měl zaměstnance se situací seznámit v pátek. K oznámení pak údajně dojde v tomto týdnu.
Tip: Larson-Green v Microsoftu dohlídne na software, zatímco Elop na hardware
Povinnosti Tonyho Batese na sebe dočasně převezme Eric Rudder, výkonný viceprezident pro pokročilou strategii firmy. Za Rellerovou zaskočí Chris Capossela, jenž má dlouhodobě velkou váhu při rozhodování v oblasti marketingu. Na bedra mu připadne zřejmě i reklama, kterou zatím řídí Mark Penn. Ten, mimochodem, stojí za kontroverzní kampaní Scroogled a pro změnu bude hlavním bosem řídícím strategii investic a bude hledat prostor pro nové produkty.
Není žádným tajemstvím, že Bates byl dlouho jedním z favoritů na místo ředitele Microsoftu. Dříve už ředitelem byl a nezvolení pro jeho samotného může být motivací k tomu, aby se vydal za jinými projekty. Navíc už několik nabídek dostal. Rellerová naproti tomu soupeřila s Pennem. Vyvažovala jeho agresivnější strategie. Nedávno jsme se dozvěděli, že svůj post opustí také další veteránka Julie Larson‑Green.
Ta nicméně neodchází úplně, pouze se bude dohlížet na software, místo aby se zabývala hardwarem. Bylo velmi pravděpodobné, že až nový ředitel nastoupí, nezůstane kámen na kameni.