Máte např. holý pokoj jen s jedním stolem kdesi v rohu. Na stole je položena prázdná mísa. Hloubková kamera rozezná jednotlivé objekty, uvidí prázdnou mísu a speciální pico projektor do ní umístí virtuální ovoce. To pak můžete rukou uchopit, hodit o stěnu a pomačkané jablko se podle fyzikálních zákonů odrazí a spadne na zem.
Podobného efektu lze dosáhnout také s pouhým projektorem, ale více kamerami rozmístěnými v pokoji tak, aby zachycovaly scénu z více úhlů, aby se z těchto dat dala vytvořit virtuální místnost. Počítač vymodeluje pokoj díky obrazu z kamer, přidá třeba digitální nábytek a samotný projektor jej umístí do skutečného světa.
" frameborder="0" height="315" width="420">
Za vývojem stojí David Kim a Steve Hodges, který se už robotice, dotykovým technologiím a zpracování obrazu věnoval v Xeroxu, Oraclu nebo laboratořích AT&T.
Technologie je teprve na začátku a sám vlastně ani netuším, k čemu by dnes mohla být dobrá. V podstatě jen duplikuje chystané holografické projekce s dotykovou vrstvou. Ty rovněž umí v místnosti vykouzlit virtuální 3D obraz (jako ve Star Wars) a reagovat na uživatele. Projektor s hloubkovou kamerou bude nejspíš levnější a obraz zase mobilnější (nasvítit jej můžete kdekoliv). Hologramy potřebují speciální podstavce s pevným umístěním.
Jak byste Augmented Projectors využili vy?
Zdroj: Microsoft