Na vině jsou především výrobní náklady, které Microsoft stály o tři miliardy dolarů více než loni. Další miliarda tržeb padla na restrukturalizaci kvůli integrování Nokie, o 400 milionů vyšší náklady měl marketing/prodej a Microsoft investoval o 300 milionů více do výzkumu a vývoje.
Jinak to bylo pro Microsoft úspěšné období. Tržby ze spotřebitelských produktů šly o 47 % nahoru, firemní byznys posílil o 10 %. Microsoft už má přes 7 milionů předplatitelů Office 365 pro domácnosti a jednotlivce (25% růst), i kvůli tomu tržby tradičního balíčku Office klesly o 5 %. Windows OEM Pro pro spotřebitele hlásí 4% růst, verze nePro o procento spadly.
Tržby z licencování Windows Phonu klesly o 46 % a klesat i budou, protože Microsoft začal systém rozdávat zdarma. Tablety Surface utržily o 127 % více. Přes než 900 milionů dolarů za čtvrtletí je ale šestinová hodnota ve srovnání s iPady. Microsoft prodal celkem 9,3 milionu Lumií, daří se mu prý hlavně v Evropě. Prodej telefonů přidal do kasy 2,6 miliardy dolarů.
Microsoft za kvartál prodal 2,4 milionu konzolí, ale už neříká, kolik z toho bylo nového Xboxu One. Firemní Windows, Office a serverové produkty utržily meziročně o přibližně 10 % více, o 128 % však vyrostly cloudové služby jako Office 365, Dynamics a platforma Azure.
Zdroj: Microsoft