Microsoft prý utratí až 1,8 miliardy dolarů za reklamní kampaň k Windows 8

15. 10. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Proč by nás mělo překvapovat, že Microsoft hodlá za propagaci Windows 8 utratil nezměrné množství peněz? S tím musel počítat každý, Redmondští ostatně do svého nového operačního systému vkládají velké naděje, celá firma prochází důležitou transformací a Osmičky jí pomohou překlenout minulost a dostat se do budoucnosti. Dotekové dlaždicové prostředí představuje značnou revoluci, která má ambice proměnit celý svět počítačů. Dnes obvyklé počítače mají ustupovat, zatímco budou nastupovat všemožná vysoce mobilní hybridní zařízení.

Tip: Reklamy na Windows 8 vás naučí, jak systém ovládat. Parodie vás zase rozesměje

Taková revoluce se neobejde bez pořádné reklamní masáže. Již jsme viděli čtyři uniklá propagační videa – Microsoft se mimochodem zasadil o jejich likvidaci, takže nyní se na ně již nepodíváte. Níže však můžete shlédnout jedno nové a oficiálně uvolněné.

 

Podle některých odhadů Microsoft za marketing na Windows 8 utratí částku mezi 1,5 a 1,8 miliardy dolarů. Kolosální výdaje na propagaci Osmičkám nepřekvapivě vyhrají titul největší zahájení prodeje produktu v historii. Pro srovnání, tehdy podobně ambiciozní a revoluční Windows 95 na trh vstoupila podpořena kampaní za 200 milionů dolarů. To ve své době stačilo, produkt se prodával sám. U Osmiček však Microsoft neponechá nic náhodě. Mohlo by mu to koneckonců zlomit vaz.

Kromě televizních spotů firma pomocí graffiti propaguje svůj Surface.

Vedle nového spotu se podívejte na starou reklamu na Windows 95. Tak jde čas.

bitcoin_skoleni

Zdroj: Forbes via The Verge