Hlavní navigace

Microsoft útočí na OpenOffice.org v nové reklamě

18. 10. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Microsoft se dost tvrdým způsobem opřel do „konkurenčního“ kancelářského balíku OpenOffice.org. V nové reklamě, kterou firma ukázala na YouTube, se do svobodného softwaru naváží hned několika argumenty – příklady z praxe.

Upozorňuje na to, že řešení Linux + OO.org přináší krátkodobé úspory, ale podle Microsoftu jsou největší investice až v průběhu používání. A OpenOffice.org negarantuje podporu, jakou má Microsoft, a když se objeví kritická chyba, nemusí být nikdo, kdo ji zvládne opravit.

Dalším problémem je slabá podpora některých funkcí z balíčku MS Office – např. makra. Reklama zmiňuje také špatně zobrazené formátování dokumentů. Excel počítá 10× déle. Studenti mají problém při převodu dokumentů, což může ovlivnit jejich prospěch. Proto jsou uživatelé frustrovaní a jediným lékem je koupě komerčního balíku Microsoftu.

I když má firma v mnohém pravdu, takové kopání do konkurence působí směšně. OpenOffice.org vlastně ani není konkurencí, to by se spíš musel Microsoft soustředit na komerční iWork od Applu nebo třeba český 602Office s placenou podporou, který na OO.org staví.

ICTS24

Navíc u bodu formátování je otázkou, nakolik problém způsobuje neschopnost vývojářů open source a nakolik uzavřenost starých formátů dokumentů MS Office a jejich dědictví v těch nových. Ale samozřejmě platí, že koncového uživatele toto nemusí zajímat. Má totiž právo používat software, kde tyto věci nemusí řešit, bez ohledu na nějaké odpouštění nedostatků open-source komunitě.

Zdroj: Huffington Post