Osobne som sklamaný so situácie aka je okolo microshuteringu kedze este prednedávnom som sa rozhodoval ci dokúpim jednu HD6950 do CrossFire ale nakoniec som od toho upustil a to len kvoli mikroshuteringu. Co vsak vobec nechapem je ze microshutering tu je od zaciatku a to uz su roky rokuce(teda od cias HD3xxx od kedy AMD pravidelne vydava ako tom model dvojjadrovu grafiku) ze tento problem nebol odstraneny.
@del42sa: Žádným MS single karty netrpí, všechny tyto již "vousaté" grafy jsou spíše dílem nepřesnosti měření frapsu.
MS zůstává problémem pouze u multi-gpu, kde se myslím, prospěšnost frame meteringu u nVidia projevila. No a u CF AMD se čeká na frame pacing. Pokud já si dobře pamatuji, tak nové ovladače s frame pacing byly ohlášeny opravdu až na červenec.
@ Klimax : V té době ještě Fcat neměli a všechno měřili pouze Frapsem, koukni se na datum ...
Však já se dívám, ale tak nějak tam žádný MS u single gpu nevidím. Pokud ty ano, nabízím vysvětleni :)
1. Možná nevíš co MS vůbec je (se vší úctou)
2. THQ neukazuje průběh frametimes, ale fps (jak z toho poznat MS?).
3. Ne, v THQ "nespočetli" odchylky (tedy spíše rozptyl, jak píšou), jenom do grafu vynesli percentile, které pro MS nejsou vůbec určující (stejnou chybu dělá i Scott Wasson na TRP)
No a nakonec ti musím prozradit, že ti může být úplně fuk, jak jsou snímky časované na začátku grafické pipeline - fraps zachytává už hotové snímky předané API. Důležité je, co se ti ukáže na monitoru.
No a tím, že zapneš vsync nedocílíš ničeho jiného než toho, že se ti stále ty samé snímky (ale bude jich méně) budou na monitoru zobrazovat pravidelně - u multi-gpu zamezíš MS, tearingu, ale samozřejmě s patřičným nárůstem inputlagu a ztrátou framerate.
ale trpí, na webu najdeš dost příkladů, kdy tomu tak je i u single karet.. Bohužel převážně se týká AMD karet.
ještě k té nepřesnosti Frapsu:
"If you click through the different GPUs, several trends become apparent. Even though they're from different test runs, the Fraps and FCAT data for the single-GPU products tend to be quite similar. As we've seen before, there's a little more variability in the Fraps frame times, but the timing gets smoothed out by buffering by the time FCAT does its thing."
http://techreport.com/review/24703/amd-radeon-hd-7990-graphics-card-reviewed/3
Takže FCatem by nejspíš na Radeonu naměřili stejné výsledky jako s Frapsem...
a FRM dodávají:
"The GTX 690 isn't immune to microstuttering issues, either. A pronounced jitter shows up in its Fraps results, even though it's smoothed out by SLI frame metering before the frames reach the display. The impact of frame metering here is pretty remarkable, but it's not a cure-all. Frames are still being generated according to the game engine's timing. As I understand it, the vast majority of game engines tend to sample the time from a Windows timer and use that to decide how to advance their simulations. As a result, the content of frames generated unevenly would advance unevenly, even if the frames hit the display at more consistent intervals. The effect would likely be subtle, since the stakes here are tens of milliseconds, but it's still less than ideal."