Proto si Microsoft musel stanovit nějaké cíle, jichž se při vývoji operačního systému držel. Firma by cenu za skromnost nevyhrála, neboť si předsevzala, že uživatel musí být schopný na svém zařízení provozovat stovky kartiček, aniž by to nějak negativně postihlo výkon. Nároky na estetické hledisko kartiček asi netřeba zmiňovat. Spolu s tím by kartičky neměly být těžké na vývoj a jejich obsah musí být zprostředkován v reálném čase, aby nedocházelo ke zpožďování.
Je jasné, že na pozadí stovky aplikací (kartiček) takto běžet nemohou, nesplnily by podmínky. Přesto víme, že kartičky nejsou statické. Kromě toho, že se krásně hýbou, tu máme okamžité upozornění na některé události (tzv. push notifications). Notifikace k vám nedojdou přímo ze serverů dané služby, ale přes infrastrukturu Microsoftu. Služba (poskytovatel e-mailu) odešle notifikaci službě Windows Push Notification Service a ta ji pošle do Windows 8. Takhle nějak to funguje.
K tomu se budou služby anonymně autentifikovat, aby se při notifikačním šílenství zabránilo škodlivým aktivitám. Bude ale hlavně zajímavé sledovat, jak si infrastruktura Microsoftu poradí s vysokým počtem okamžitých notifikací. Pouze obrázky přes servery společnosti neprojdou, budou se stahovat přímo od poskytovatele služby. Již vypuštění Developer Preview působilo nárůst na 90 milionů upozornění za den.
" frameborder="0" height="360" width="640">
Zdroj: Neowin | Building Windows 8