Názor k článku Šok! Microsoft uvádí podporu Direct3D do Linuxu ve Windows. WSL už umí i GUI aplikace od tynyt - Chápu, jenže pouze TCO ti souhrnně ukáže, kolik...

  • 20. 5. 2020 12:59

    tynyt

    Chápu, jenže pouze TCO ti souhrnně ukáže, kolik jsi za celé řešení doopravdy zaplatil.
    Jednoduchý příklad: pokud tě licence na windows stanici a server bude stát řekněme 6 tisíc za židli a náklady za administraci vyřeší jeden absolvent školy za 40 měsíčně, tak při pětiletém životním cyklu a 100 židlích platíš 600 + 2400 tisíc = 3 miliony. Naopak u čistě linuxového řešení budou třeba licence za nula, ale budeš muset proškolit userstvo (jednorázově 1000 za židli), ale hlavně budeš potřebovat 2 adminy, jednoho eléva za 40 a druhého seniora, který už přijde firmu na 80 tisíc. Pak se dopracuješ k cifře 100 + 2400 + 4800 = 7,3 mio. za pět let. A i když bude efektivita práce s Windows dvakrát lepší (tj. 200% linuxu), tak stále u Linuxu "přeplatíš" 1,3mio.

    Výše uvedený příklad je samozřejmě příkladem, náklady na HW se např. mohou diametrálně lišit, ale cílem bylo ukázat, že cena za SW , a to ani přepočtená na produktivitu není objektivní ukazatel. MS samozřejmě chválí svůj ohon, jako to dělal po celou svou historii. Nicméně opravdu jediným validním měřítkem, které můžeš použít pro další srovnání, jestli se ti nasazení dané technologie vyplatí, je právě TCO (čili "kompletní nákladová stránka" daného řešení).

    P.S.: mzdy počítám z pohledu zaměstnavatele, tj. i jeho odvody.