Pletete si PC svět, kde se jede hlavně na výkon 1 až 3 jader a zbytek je nevyužívaný a v podstatě se fláká (siglethread je pro některé hry stále bottleneck) se světem konzolí, kde toto neplatí.
V konzolích není díky low level API osmijádrový procesor na nízké frekvenci žádný problém. Proto taky u PS4 Pro nebo Xbox One X mnohem více narostl výkon GPU oproti CPU a přesto procesor stále stíhá grafiku krmit daty.
Jak je svět PC se stále aktuálními DX11 zaostalý dokázalo před lety AMD když uvedlo API Mantle.
https://wccftech.com/amd-mantle-demo-game-gpubound-cpu-cut-2ghz/
FX-8350@2GHz bylo schopno krmit grafiku (R290, 2560 stream procesoů) stejně jako i7-4770k na default frekvencích.
https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/12/AMD-Mantle-API-Slide_5.jpg
Proto je velká škoda, že se DX12 a hlavně mutiplatfomní API Vulkan prosazuje v PC světě taaaák pomalu.