Další reorganizace. Microsoft propustí až 3000 lidí z obchodního oddělení

7. 7. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce
Cílem je efektivněji prodávat cloudové služby a firemní aplikace podnikům.

Oživeno:

Microsoft 6. července oficiálně oznámil, že dojde k restrukturalizaci obchodního oddělení. Podle CNBC by nakonec mělo jít nikoli o stovky, ale o tisíce lidí. Konkrétně by o místo mělo přijít až 3000 zaměstnanců a zaměstnankyň. Jedná se o méně než 10 % ze všech lidí zaměstnaných v obchodním oddělení. Více než 75 % ze zrušených míst se nachází mimo USA. Podle Mary Jo Foley by některým lidem za zrušená místa mohla být nabídnuta náhrada v jiných segmentech firmy.

Původní článek ze 4. 7. 2017:

Říkám to už dlouho. Prodej samostatných licencí softwaru není artiklem, který by udržel obří firmu jako Microsoft nad vodou. Ten se v posledních letech zaměřuje na cloudové technologie a poskytování cloudových služeb. Tam je cítit zájem a jedná se pravidelně o významnou položku ve finančních výsledcích.

Výkonný viceprezident Judson Althoff poslal do oběhu interní sdělení, kde vysvětluje restrukturalizaci. Ano, Microsoft zahájil další významnou restrukturalizaci, jež se však netýká společnosti jako celku, ale konkrétně obchodního oddělení. O reorganizaci v pondělí informoval The Wall Street Journal. Microsoft zatím podle všeho o propouštění nediskutoval, ale očekává se, že budou propuštěny řádově až stovky lidí.

ICTS24

Tato transformace je reakcí na měnící se trh a na měnící se zaměření společnosti. Microsoft se nyní hodlá věnovat velkým firmám, ale také středním a malým podnikům. Jak už jsem v minulosti předesílal, pokud se Microsoftu dlouhodobě nebude dařit na spotřebitelském trhu, může jej z velké části úplně opustit, aniž by ho to bolelo. Nadella, jenž Microsoft vede od roku 2014, sám pochází z podnikové části firmy.

Proto nepřekvapí, kam Microsoft směřuje. Jak tvrdí Mary Jo Foley, podle interního sdělení k prioritním cílovým segmentům konkrétně patří průmyslová výroba, finanční služby, maloobchody, zdravotnictví a vzdělávací a vládní sektory. Prodejní partneři a týmy se teď mají primárně zaměřovat na problematiky oblasti moderních pracovišť, firemních aplikací, aplikací a infrastruktury, dat a umělé inteligence.