60% peněz z gamingu jde z mobilních platforem (tedy z ARMu).
https://sea.mashable.com/tech-1/20432/60-of-entire-gaming-market-is-now-dominated-by-mobile-gaming-study-finds
A za poslední dva roky stoupl podíl mobilního gamingu o 10%, takže x86 PC gaming klesá a klesá do zapomnění a x86 tvoří už pouze minoritu. Smiř se s tím, prostě PC gaming a domácí konzole jsou chcípající dinosauři po zásahu asteroidu s nápisem ARM.
Zajímavé je, že Nintendo Switch, které používá ARM, se prodalo 125 milionů kusů, zatímco PS5 pouze 38 milionů a XboxSX jen 21 milionů (tudíž dohromady jen 59 milionů, ani ne polovina toho ARMu).
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_consoles
Co třeba 35 PC games běžících na ARMu od Applu? Ani jednou jsem tam neviděl ten tebou zmíněný problém s kernelem :) (což je nesmysl protože kernel=OS, ale asi jsi chtěl vypadat chytřejší než ve skutečnosti jsi :D )
https://www.youtube.com/watch?v=UMdGvhUpDlQ
x86 je umírající platforma, tak by bylo od Sony a MS dost riskantní na ní stavět budoucnost. Zejména kvůli tomu, že i MS už taky začal v roce 2022 nabízet 64-bit ARM servery na svém Azure cloudu. Vývoj XboxSX si u AMD objednali někdy v 2017 a to ještě netušili, že to ARM začne válcovat úplně všude včetně serverů. Navíc pokud by chtěli mobilní konzoli, tak to jinak než na ARMu udělat nejde (Steam Deck s x86 AMD APU je naprostý propadák s pouhýma 1,6 milionu prodaných kusů). Navíc ARM je levnější, protože se nemusí doprošovat AMD, ale můžou si koupit licenci a nechat si to vyrobit u TSMC sami.
Kdo je tady za šaška teď? :-)