Hlavní navigace

Microsoftu nestačilo na nákup Facebooku v roce 2007 ani 15 mld. USD

14. 12. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

V roce 2006 jej měl údajně koupit Yahoo za jednu miliardu, o rok později nabídl Microsoft patnáctinásobek. Facebook přesto nadále zůstává soukromou firmou s většinovým podílem jejího šéfa Marka Zuckerberga. Microsoftu k tomu nestačilo ani 15 miliard dobrých důvodů. Proč zacházíme do historie? Minulý týden neúspěšný obchod potvrdil Fritz Lanman, který je u Softies zaměstnán jako hlavní manažer přes strategii a akvizice.

Dříve se o zájmu spíš nepodloženě spekulovalo, ale Microsoft musel minimálně 15 miliard nabídnout, protože na takto byla vyčíslena hodnota Facebook na podzim 2007. Nakonec z toho bylo pouze partnerství a prodej akcií v hodnotě 240 milionů dolarů. Microsoft se v té době stal hlavním reklamním partnerem, později i ve vyhledávání, v tuto chvíli zase pro největší sociální síť poskytuje online kancelář Docs.com.

Microsoft tak vlastní 1,6 % Facebooku, Zuckerberg si stále chce udržet většinový podíl, aby o budoucnosti a důležitých rozhodnutích měl hlavní slovo on a ne akcionáři. Pokud se bude síti i nadále dařit zvyšovat příjmy z reklamy, na veřejnou burzu vlastně vstoupit ani nemusí. Mimochodem, dnes by Microsoft potřeboval k akvizici asi 50 miliard.

Zdroj: Telegraph