Jak přesně chápete institut "Znepřístupnění datové schránky"? Chápal bych, že schránka nebude od dne znepřístupnění aktivní (nedovolí příjem či odeslání datových zpráv). Jak, ale chápat tvrzení, že ministerstvo tak umí učinit i zpětně! A co DZ, které by byly v mezidobí přijaty/odeslány? Ale možná umí cestovat časem zpět a pak to má svou logiku.
https://www.datoveschranky.info/obcan
Lukáš sice píše o propojení s Portálem občana (PO) a ukládání zpráv tam, ale to bych rozhodně nedoporučoval, maximálně jako druhou zálohu. Určitě ne jako primární úložiště.
PO nemá na rozdíl od ISDS žádný provozní řád, žádné podmínky, SLA, garance, nic takového. Takže používání datových schránek přes PO je pouze na "vlastní nebezpečí" a pokud by např. PO o to úložiště nějakým způsobem přišel, tak přijdete o uložené zprávy a nic nenaděláte. Celé to řešení DS na PO je postaveno na vodě.
Že se takovéto věci stávají i dnes dokazuje solidní průšvih (trvalá ztráta některých dat), který měl letos NEN.
Viz provozní řád DS: https://www.datoveschranky.info/documents/1744842/1746058/provozni_rad_isds.pdf/a49d0691-d02d-44fd-8068-c158599de574
Přístup do znepřístupněné schránky
K doručení datových zpráv v důsledku přihlášení do DS může dojít pouze v případě, že je tato DS zpřístupněná. Přihlašuje-li se uživatel do dočasně či trvale znepřístupněné DS, může využívat jen určité omezené možnosti práce se schránkou a zprávami. Konkrétně, znepřístupněná DS umožní zobrazit a stáhnout doručenou i odeslanou zprávu i dodejku a doručenku. Dále také umožňuje využívat funkci ověření datové zprávy. Není možné z takové DS odesílat nové zprávy, ani není možné, aby do ní byly nové zprávy dodávány.
Přihlášený uživatel může změnit své heslo a pokud je k tomu oprávněn, může také odebrat některou z pověřených osob. Nemůže však přidat novou pověřenou osobu