„Význam internetových domén stále roste. Tato skutečnost souvisí především s rozvojem internetu, který se čím dál více stává nedílnou součástí našich životů. A pokud chcete být na internetu snadno a rychle dohledatelní, bez dobré domény se neobejdete. Vlastní doména dnes patří do povinné výbavy každé organizace. Její význam si ale stále častěji uvědomují i jednotlivci. Význam internetových domén potvrzuje i skutečnost, že byl nastartován proces rozšíření doménového prostoru o další koncovky. Vedle domén s koncovkou .CZ, .COM nebo .EU se tak možná už příští rok setkáme s doménovými jmény mající za tečkou jméno města nebo organizace,“ uvedl Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.
„Jsem rád, že si .CZ stále v očích držitelů domén drží svou prestiž a má v České republice pozici zdaleka nejvyužívanější domény jak v byznysovém prostředí, tak i pro osobní webové prezentace. Věřím, že svůj podíl na tom má i náš aktivní přístup k zajištění bezpečnosti domény a dalších návazných služeb pro registrátory i uživatele,“ dodal.
Český správce vydal v dubnu zprávu, jak vypadal doménový trh v roce 2011. Vybrali jsme pár zajímavostí:
- 58 % domén patří jednotlivcům, zbytek organizacím.
- 85 % domén si zaregistrovali muži.
- 425 350 lidí má pouze jednu doménu, 38 102 dvě a 13 563 tři.
- Rekordní držitel vlastní 4054 domén.
- Nejvíce držitelů domé pochází ze Středočeského kraje, nejméně z Karlovarského.
- Nejčastěji mají domény 9 znaků.
- Sedm domén využívá maximální počet 63 znaků.
- Všechny jedno- a dvouznakové domény jsou vyčerpány.
- 41 % webů tvoří firemní prezentace, 19 % tvoří zaparkované domény, 8 % má nefunkční web, dalších 8 % jsou e-shopy, 7 % osobní weby.
Zdroj: CZ.NIC