Průzkum společnosti Strategy Analytics poodhalil další důvody, skrývající se za úspěchem těchto mobilních zařízení. Spotřebitelé si pochvalují podobnost se standardními notebooky, přičemž ani menší displeje a (typicky) pomalejší procesory je nedokázaly odradit od koupě. Severní Amerika a západní Evropa jsou poté klíčové oblasti odbytu těchto produktů.
"Díky službě NST (Netbook Share Tracker) víme, že nejvýznamnější výrobci minibooků za rok 2009 byli Acer, Asus, Hewlett-Packard a Dell. Tito hráči představili v průběhu minulého roku několik takovýchto zařízení, přičemž jsme se dočkali i nováčků v podobě finské Nokie, která se rovněž zapojila do tohoto lukrativního segmentu trhu. Prodeje podpořil i nový operační systém Windows 7, který uživatelé chtěli," řekl Alex Spektor, analytik společnosti Strategy Analytics.
Podle něj a ostatních analytiků prodeje porostou z jednoduchého důvodu: minibooky se setkaly s úspěchem, většina spotřebitelů je spokojena a zdráhajících zákazníků ubyde.
"Minibooky těžily z úbytku nákupů z kamenných obchodů, díky kterým se transakce on-line urychlily a na trh bylo možno dodat více zařízení. Tento druh nákupů se bude dále rozvíjet i v roce 2010, prodeje podpoří i rivalita v tomto již nyní ověřeném odvětví. Společnosti jako Intel, Qualcomm, Nvidia a ostatní budou pokračovat v uvádění nových procesorů, které udělají více práce v menším balení a při nižší spotřebě energie," dodal Peter King, ředitel Strategy Analytics.
Máte i vy minibook, nebo vás tato módní vlna zcela minula?
Zdroj: X-Bit labs