Poslední reálný příspěvek je z včerejšího večera a od noci na ní přibývají podvodné nabídky na blokátor reklam. Útočníci změnili grafiku stránky a internetové adresy, ponechali fyzickou adresu ministerstva. Profil sleduje 22 tisíc lidí.
Po zběžném prohlédnutí ostatních vládních profilů se zdá, že napaden byl jen tento jeden. Nakolik využívají například dvoufázové ověření, je otázkou, například u Twitteru to bez placení předplatného nyní ani nejde.
Polovina ministerstev má na Twitteru ověření, že jde o státní správu, Ministerstvo pro místní rozvoj si místo toho platí modrou vlaječku Twitteru Blue. Z tabulky sociálních sítí (i webů) jednotlivých ministerstev je ale vidět velká nekonzistentnost při vytváření jednotlivých profilů.
Ministerstvo obrany sdílí stránku s armádou. Domény Spravedlnosti a Zemědělství pak také příliš neodpovídají představě o pojmenování webových stránek úřadu typu ministerstva. Ministerstvo financí pak jako jediné nemá profil na Facebooku a Ministerstvo dopravy se zase vyhýbá síti YouTube.
(Pro zobrazení zbytku tabulky využijte posuvník.)
Některá ministerstva lze najít i na Mastodonu (většinou na serveru @bird.makeup kromě Spravedlnosti, která je na našem serveru). Celkem mají česká ministerstva 49 profilů na třech hlavních sociálních sítích (nepočítáme LinkedIn, Mastodon či TikTok), z toho 8 jich na svých stránkách ani neuvádějí. Jejich pravost tak laik nemusí umět ověřit.