Hlavní navigace

Názor k článku ČEZ má nejlevnější neomezené volání. Je za 299 Kč měsíčně, ale… od Superbus - Ano, počítat každý bajt, jak to české zákazníky...

  • 5. 5. 2019 23:45

    Superbus

    Ano, počítat každý bajt, jak to české zákazníky nutí operátoři, je směšné a ponižující. Zejména pokud vidíme, že u statického připojení, které ve většině míst v ČR kvůli nefunkčnosti telefonních a kabelových operátorů mají v rukou lokální poskytovatelé WiFi, a tedy ti si určili obchodní model, funguje obchodní model neomezených dat diverzifikovaných maximální rychlostí pro download a upload. A není pravda, že by všichni chtěli jen tu nejnižší rychlost - třeba i já sám jsem se s operátorem nedávno domluvil na reálném zvýšení své dosavadní rychlosti připojení o reálných 15Mbps, abych mohl streamovat 4K video, s tím, že platím o 100Kč měsíčně víc než za dosavadní pomalejší připojení. U mobilních dat může klidně fungovat stejný obchodní model a samozřejmě by se dalo akceptovat, že kvůli větší obtížnosti zajištění mobility by ty rychlosti byly reálně třeba i 100x nižší než u statického připojení. Ale v každém případě pro zajištění přechodu na digitální ekonomiku by každý občan měl mít přístup aspoň k pomalým datům, protože očividně mnoho aplikací důležitých pro digitální ekonomiku nepotřebuje nijak zvlášť rychlá data (taky jsem zapomněl uvést, že mi i na těch 64kbs funguje i aplikace mobilního bankovnictví). Optimem by pro služby digitální ekonomiky by ale bylo těch 256kbps.

    Snad to změní nástup 5G. Bohužel jeho nástup v ČR zase jako obvykle povleče, teď se uvádí rok 2024, tedy 4 roky po masovém uvedení telefonů s podporou 5G do prodeje!