Mobilní platformy stále s nejlepším poměrem prokliků a nejnižšími náklady

30. 7. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Data v dnešním článku pochází od Marin Global Online Advertising Index, který sdružuje pod svojí vlajkou více jak 1 800 reklamních subjektů a agentur s obratem 4 miliardy USD ročně, rozhodně jej tedy lze uznat jako slušnou vypovídací autoritu...

První věcí, která ve zprávě zaujme je fakt, že během 2. kvartálu 2012 mobilní zařízení tvořila jen 13 % všech vyhledávaných frází, přesto se ale postarala o zajímavý počet prokliků u reklam - celých 20 % celku.

Ze zprávy vyplývá i další nesmírně důležitá věc: objem CTR (Click Through Rate - termín uvádějící poměr prokliku, čili poměr mezi celkovým počtem zobrazení internetové reklamy a počtem poklepání na ni) je pro červen 2012 v Anglii vyšší u mobilních zařízení (5,67 %), než u PC (2,65 %) nebo tabletů (4,37 %).

Mobilní platformy

Když k tomu připočítáme i atraktivní mobilní ceny (u PC náklady 0,35 GBP na proklik, u tabletů jde o náklady 0,30 GBP na proklik a v mobilní branži jsou pro změnu náklady pouhých 0,15 GBP na proklik), je zřejmé, že optimalizace produktového i služebního portfolia hlavně na mobilní platformy (mimo vody tradičních PC) dnes dává největší smysl...

Zdroj: Econsultancy.com