"Kdyby se to i obecně promítlo do nabídky na trhu a 4K obrazovky by se víc prosadily jako standardní rozlišení"
No to si ještě počkáme, kdo nemá DP ale jen HDMI tak 4K nechce, pokud není masochista, který miluje blikající obraz na 30Hz. 1440p je pro něj strop. Další je příliš jemné rozlišení se stále ne moc dokonalou podporou škálování na hidpi. Další jsou hráči, kteří mají radši kvalitní fullHD nebo 1440p než rozpatlané 4k (gpu to neutáhne). Tohle je jednoznačně podvod a pokud uvádí nativní rozlišení, které není pravdivé, tak doufám, že z nich někdo vysoudí poslední kalhoty. Někam do TV je to asi jedno, ale jak si to mohou dovolit do monitoru.
Vidíte vidíte, kapitalista vám neprodá nikdy nic pod cenou! A to je řeč že místo 2500x1440 můžete mít 3800x2100 to je prostě masakr! Za stejný prachy, tak vidíte ty marže? Vidíte jak to výrobci drží? A teď mi něco říkejte že Gsync je dražší než freesync!!!! Všechno to je o kartelu výrobců, stejně tak u televizí, prostě novou televizi s uhlopříčkou nad 100cm pod 10.000 nekoupíte! Je to kartel, stejně tak paměti.
G-Sync je rálně dražší. Zatímco stejně velké LCD s vyšším rozlišením může stát stejně jako s nižším, tak tady je to o tom, že je tam místo standardní elektroniky modul s FPGA a nějakou RAM (to bylo už před tím GSync HDR), a to se prostě neztratí. Taky teda IIRC Nvidia vybírá nějaké poplatky (což může být dohromady jedna platba s těmi fpga moduly).
Ano nepřekresluje se neustále, jen když se tam něco děje. Takový rolování obrazu třeba překresluje dost velkou plochu na to, aby to bylo ke zblití. Navíc většina lidí si pod pojmem kancelář asi představuje paní, která má celý den otevřený jeden word a do něj píše. Moje představa je taková, že přepíná minimálně mezi browserem, wordem, několika pdf, fotkami apod. Tedy každou chvíli potřebuje překreslit prakticky kompletní obrazovku. 30Hz panel bych dal leda na nějakou statickou informační tabuli, jako jsou odjezdy vlaků nebo tak. Tam si to klidně může přeblikat pomalu. Ale snad jakákoli práce na PC je s 30 Hz za trest.
On asi mluvil o odlišném chování při škálování GUI, tam rozdíly opravdu jsou. Buď může systém aplikaci prostě nativně kreslit při zvýšeném DPI, nebo ji může vykreslit při standardním DPI (90 dpi) a pak vzniknou bitmapu zvětšit (interpolovat, jako by to udělalo to LCD) na větší plochu, pokud máte monitor s třeba 200 DPI. Je to sice rozmazané (nevýhoda), ale zachovají se proporce, takže tenhle přístup může být potřebný v takových aplikacích, které nejsou připravené běžet na jiném DPI než 90 a třeba by je to nějak rozsekalo (výhoda).
4K je takove obecne oznaceni kam spada i UHD takze UHD je 4K. A pokud se mluvi o 4k u monitoru tak v 99% pripadu je tim mysleno UHD (stejne tak u televizi). Obcas se najdou vyjimky s jinym pomerem stran ale tech je fakt malo.
Nicmene i kdyz jeden pixel u FHD jsou pomerove 4 u UHD tak vyrobci monitoru si to asi uplne nemysli nebo nevim co za to muze (zase te technologii interpolace tak nerozumim). Kazdopadne FHD na UHD monitoru je hnus. Mozna ze zalezi i na vyrobci co ja vim ale na mem 4k je to opravdu strasne rozmazane. U 2K je to vyrezne lepsi ale porad to neni ono.
Nejlepsim resenim co se hrani tyka je mit hru v nativnim 4k ale rendering snizit treba na 50% tim se dostanem vyupocetne na FHD rozliseni(coz ne kazda hra podporuje). Pak hra to opravdu interpoluje tak jak by clovek cekal a obraz vypada to ostre.