Zatímco se Firefox profiluje jako prohlížeč, který má vaše soukromí na prvním místě, nepřekvapí, že Mozilla hledá alternativní zdroj obživy. Jak víme, stále ji živí provozovatelé vyhledávačů, kteří platí za to, aby jejich produkty byly ve Firefoxu výchozí. Naneštěstí pro ni je zobrazování reklam přímo v programu značně kontroverzní.
A vyloženě kontraproduktivní, pokud prohlížeč umí blokovat reklamy na webu. Firefox to už nějakou dobu zvládá. V posledních zhruba dvou dnech jste mohli zaznamenat, že se do Firefoxu dostává reklamní obsah. (Viz Reddit.) Nebo ne? Mozilla už pro VentureBeat uvedla, že šlo o pouhý experiment, při němž se v prostoru nového panelu ukázala nabídka s poukazem na službu Booking.com.
Na tomto místě se jindy zobrazují různé tipy pro používání prohlížeče. Je potřeba uvést, že v reklamní výzvě bylo přímo uvedeno, že se jedná o poukázku, kterou získáváte díky tomu, že používáte Firefox. Firefox pak přál veselé Vánoce. Podle Mozilly šlo o druhou podobnou nabídku v měsíci, nebyla prý však placená. Zobrazení nevede ke sdílení žádných dat s partnerským subjektem.
Nabídka slouží jen jako poděkování těm, kdo používají Firefox. Zobrazila se díky technologii Contextual Feature Recommender, jež se objevila v posledním vydání ohnivé lišky, byť jen na území USA. Může vám doporučit funkce na základě toho, jak prohlížeč používáte – pouze v režimu běžného prohlížení. Proces doporučování se děje místně, žádná data nejsou odesílána Mozilla ani nikomu dalšímu.
Zatímco dosud zobrazené nabídky nebyly placenými reklamami, Mozilla to zkouší i s reklamami. Loni Firefox 60 přinesl zobrazování výstřižků z obsahu služby Pocket, kterou ovšem Mozilla vlastní. Výstřižky zobrazuje jen v USA, lze je vypnout. Firefox těžko přijde s něčím, co byste neměli pod kontrolou. Kdybyste chtěli nabídkám na Booking a spol. předejít, v Možnostech | Domovská stránka zrušte označení předvolby Útržky. Můžete také používat jiný nový panel.