Mozilla mění identitu. Chce být hravá, dravá a stále podporovat svobodný internet

19. 1. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce
Nové logo, nový designový jazyk. Mozilla chce znovu oslovit internet a připomenout, co patří k cílům její mise. Čerstvě přestavená grafika působí jako svěží vítr. Nezisková organizace se ostatně chce vyvíjet a dohlížet na vývoj internetu.

Nezisková organizace loni dala podnět k vytvoření nového designu značky Mozilla. Je to proces trvající řadu měsíců, jehož cílem je značku omladit. Což je myslím rozumný krok, protože Mozilla i její Firefox tu už nějakou dobu s námi existují – a minimálně Firefox krizi identity má. Je potřeba si připomenout, co je cílem neziskové organizace, znovu se ozvat a navázat vztahy s mladšími ročníky.

Omlazující kůra značky

Organizace si rozvrhla proces do čtyř fází. V rámci první se vymýšlely nápady, druhou fází byla konceptualizace. Dále proběhlo vyhodnocení konceptů a čtvrtým krokem bylo vytvoření finálních designových pravidel a stylů a finalizace kampaně, která se pokusí znovu oslovit svět. Do tohoto procesu byla zapojena i komunita, a to formou připomínek.

Mozilla a její nové logo Mozilla a její nové logo

Mozilla by chtěla světu připomenout, co je její misí. Jako nezisková organizace se stará o dobro webu, bez vlastních postranních zájmů a úmyslů. Chce svobodný internet, který se bude vyvíjet bez (umělých) limitů. Také nechce, aby jej ovládala skupinka silných, nýbrž aby se o něj raději starala široká skupina lidí. K dalším cílům Mozilly patří respektování identity a zabezpečení.

Stará Mozilla, nový design

Nové logo jste si již prohlédli na obrázku výše. Od pohledu je zřejmé, co chce sdělit. Mozilla je firma technologická a její doménou je internet. Pro tento logotyp bylo vytvořeno písmo Zilla, jenž má na svědomí Typotheque z Nizozemska. Jedná se o písmo zdarma dostupné a otevřené. Má působit novinářským dojmem, tedy napovídat, že se Mozilla chce účastnit diskuze a nestát jen mlčky stranou, co se směřování internetu týče.

Patrně jste si všimli, že samotný nápis Mozilla je zasazený v obdélníku s černou výplní. Ten má připomínat různé prvky jako nástrojové lišty v programech, skrze které si vybíráme, co dál dělat. Mozilla o černém obdélníku uvažuje jako o základním stavebním bloku pro různá použití a variace. Podívejte se ostatně na obrázky.

bitcoin školení listopad 24

Pozornost věnujte obrazovým materiálům, kde právě samotné logo tvoří jen část obrázku. Doprovodný grafický materiál vtipně reaguje na slavné momenty internetovém kultury. Odráží ovšem i její diverzitu. Tyto obrazové výtvory se budou objevovat mj. na webu mozilla.org. Zváni jsou umělci a umělkyně různého druhu, aby se podíleli na dalších nových materiálech. Mozilla nechce být statická a ustrnulá, ale měnit se a vyvíjet se s trendy.

Nový design na webech nebo v produktech Mozilly nebude nasazen ze dne na den, ale půjde o delší proces. Za sebe říkám, že se nová identita a designový jazyk jednoznačně povedly a hravost a svěžest uvedených grafických materiálů mě v dobrém překvapila. Jaký máte názor vy?

Písmo Zilla spojuje minulost se současností
Písmo Zilla spojuje minulost se současností
Nový design v praktickém případě použití
Nový design v praktickém případě použití
Barevné varianty loga
Barevné varianty loga
Nový vizuální design nevyústil jen v samotný logotyp, ale také bohatší grafický materiál
Nový vizuální design nevyústil jen v samotný logotyp, ale také bohatší grafický materiál
Nový logotyp podporuje různá využití, přičemž každý případ lze zřetelně odlišit od ostatních, dohromady ale jde stále o jednu značku
Nový logotyp podporuje různá využití, přičemž každý případ lze zřetelně odlišit od ostatních, dohromady ale jde stále o jednu značku