Chladič nasazuje do praxe teorii Stirlingova motoru. Vzduch zahřátý odpadním teplem severního můstku se rozpíná a tím tlačí na píst, který roztáčí vrtulku. Tento jednoduchý, avšak důmyslný systém se zároveň může pochlubit automatickou regulací otáček. Čím více totiž čipset hřeje, tím rychleji se vrtulka točí. MSI tvrdí, že přeměna energie probíhá s efektivitou přes 70% a pro srovnání uvádí efektivitu dnešních solárních článků, která se pohybuje mezi 20 a 30 procenty.
Jak již bylo řečeno, "Air Power Cooler" je zatím spíše v experimentálním stádiu. MSI se ale bude snažit jej nasadit do masové výroby co nejdříve. Na první pohled se ale zdá, že technologie nemá žádné závažné nedostatky, a tak se snad nebude opakovat fiasko s tekutým kovem, který kdysi také sliboval revoluci v chlazení.
Zdroj: MSI