V od této generace konzolí jsem přemýšlel, proč to rovnou neumožnili, když to jsou v podstatě PCčka a technicky tomu nic extra nebrání. Pak mi ale nějaký gamesník říkal, že to je paradoxně kvůli hraní. Kdyby proti sobě hrál např. FPS střílečku někdo s gamepadem a někdo s klávesnicí a myší, tak by to nebylo vyvážené. Proto se prý zatím výrobci konzolí tomu vyhýbali.
PS: Jak jsem koupil, tak prodávám.
IMHO podpora pro myš a klávesnici bude jen v rámci OS, pro herní využití bych tomu nedával vůbec šanci.
Jen si to představte pro většinu her, kde je vyžadována přesnost nebo rychlost, tam by myšáci s klávesnicí vytřeli s uživateli gamepadů podlahu. Nemluvě o tom, že ve většině her na konzoli je zadrátována akcelerace.
Multiplayeru nikdy nebránil hardware konzolí, vždycky šlo o rozhodnutí společnosti stojícím za konkrétní konzolí. Na vývoj konzolí, jejich licencování a poplatky nezkoušejte používat logiku, jde čistě o prachy.
Když by nebylo PC tak roztříštěná, nesjednocená, nikým nevlastněná platforma, tak si můžete být jistí, že tu tyhle omezení máme taky.