Hlavní navigace

Názor k článku Myslíte, že výrobci podhodnocují údaje o životnosti SSD? Moc na to nespoléhejte od dejvidek - elzyx: Mýlíš se a doporučuji si pročíst některé...

  • 23. 1. 2017 20:16

    dejvidek

    elzyx: Mýlíš se a doporučuji si pročíst některé části OZ, namátkou § 2165 - Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
    § 2168 pak říká - Ujednají-li prodávající a kupující zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění, nepřihlíží se k takovému ujednání.
    Další paragrafy zde není třeba citovat, jinak řečeno, na jakékoliv spotřební zboží je záruka 24 měsíců, výmluvy prodejců, servisů nebo dodavatelů o kratší záruce jsou zcela mimo zákon!
    Nekupuji si žádný spotřebič s tím, že vydrží jako SSD nějaký počet cyklů / zapnutí / naběhá x hodin. Záruka je 24 měsíců a po tu dobu musí fungovat s tím, že např. displej televize bude mít nižší jas, baterie nižší kapacitu, disk bude pomalejší a tak dále.
    A když už mluvíš o autech, namátkou sem si vyjel záruční podmínky Mercedesu, Jaguar a Fiatu, Mercedes i Fiat má v podmínkách jasně uvedeno, že záruka 24 měsíců je bez omezení najetých kilometrů. Takže ano, když s Mercedesem najedeš 300k km ročně a odejde motor, tak můžeš reklamovat. Stejně tak máš právo, pokud ti auto neopraví do 30 dnů na odstoupení od kupní smlouvy (jako když ti do 30 dnů neopraví telefon), takovou zkušenost mám shodou okolností s Mercedesem.
    Aby mě někdo nechytal za slovo, mluvím o prodeji koncovému zákazníkovi.