MySpace dostal novou tvář. Bude to stačit k oživení mrtvoly?

15. 1. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Hudební síť MySpace válela. Asi tak před deseti lety. V roce 2005 dostala Murdochova News Corporation nápad MySpace koupit za 580 milionů dolarů. Pak přišel jakýsi Facebook a plány News Corpu na ovládnutí internetu ztroskotaly. MySpace ztrácel uživatele, zájem hudebníků, a tím i svou hodnotu.

MySpace
MySpace

Předloni síť našla nového majitele, za 35 milionů dolarů jej koupila společnost Specific Media, ve které figuruje i zpěvák a herec Justin Timberlake. Ten pochopitelně chtěl díky svému jménu přitáhnout uživatele zpět. Jedním z důležitých kroků byl redesign celé sítě.

MySpace
MySpace 

Nový MySpace si už každý může vyzkoušet na new.myspace.com. Jde o pěknou ukázku toho, že sociální síť nemusí připomínat Facebook ani Twitter. MySpace zůstal svůj, stále má spojovat fanoušky hudby a videa s tvůrci, ale zároveň má nadchnout novým prostředím. Dost připomíná aplikace z Windows 8, jejichž stránky se posunují směrem do stran místo nahoru a dolů. Jednotlivé příspěvky se zase inspirovaly u nástěnkového Pinterestu. Větší prostor dostal hudební přehrávač.

ICTS24

 

Nejvíce prostoru ale zabrala úvodní obrazovka s Timberlakem. Není náhodou, že v den spuštění nového webu měl premiéra jeho písnička s Jay Z. Jen není úplně jasné, jestli MySpace má sloužit jako reklama Timberlakovi, nebo Timberlake dělá reklamu MySpacu. Tak či onak, kdo má rád MySpace, určitě se na jeho postoji nic nezmění. Naopak jej může těšit například parádní vyhledávání. Stačí rovnou psát.