Od Osmiček se to začalo lámat, a když se ještě
někdo najde, kdo hraje na stroji s 32bitovými Windows, je tato
edice konečně výrazně na ústupu. Jako zajímavost si dovolím
zmínit, že v případě Steamu převažuje podíl 32bitového Windows Vista nad 64bitovým (0,20 % versus 0,10 %). První
tři příčky v kategorii používaných operačních systémů
obsadily již 64bitové systémy.
Nejpoužívanějším 32bitovým systémem je
Windows 7 s 6,36 %, druhým pak – zvlášť
z pohledu hráčstva archaický – Windows XP
s pouhými 1,74 %. Celkově hráčstvo používá v 95,5 %
případů Windows, což je o 0,08 % více než před
měsícem. Jaké komponenty jsou v herních počítačích
nejběžnější?
Najdete v nich dvoujádrový procesor
(čtyřjádrové ale na ně ztrácí opravdu minimálně) od Intelu
taktovaný mezi 2,3 Ghz až 2,69 Ghz, 8 GB operační
paměti a grafickou kartu od Nvidie s 1 GB vlastní paměti.
Nejběžnějším rozlišením obrazovky je nadále
1 920× 1 080 bodů, které svůj titul hned tak
neztratí. Jeho 36,5% podílu je nejblíže prehistorické rozlišení
1 366 × 768 bodů s 25,92% podílem. Žádné
jiné rozlišení není zastoupeno ve více než jednotkách procent.
Valve do svého průzkumu zahrnuje také zařízení
pro virtuální realitu. Nejvíce lidí oslovil HTC Vive, jenž
dosáhl 0,15% podílu (vztaženo na celou uživatelskou základnu
Steamu). Druhý Oculus Rift ukousl pouze 0,06 %. Dohromady
zařízení pro virtuální realitu vlastní něco přes dvě
desetiny procenta uživatelů a uživatelek Steamu. Závěrem bych chtěl
podotknout, že Valve podezírám, že uvedené změny nejsou
v procentech, jak firma uvádí, ale v procentních bodech.
Zdroj: Valve