Na čem se hraje? Dvě jádra, 8 GB operační paměti a 64bitový Windows

5. 7. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Valve zveřejnil červnové statistické údaje o počítačích, které vlastní hráči a hráčky používající Steam. Z těch vyplývá, že si Windows 10 připsal zisk ve výši 3,41 %. (Prvenství dosáhl v březnu.) Celkem tak obě bitové edice používá 44,46 % uživatelek a uživatelů. Na 32bitovou edici nicméně sází pouze 1,52 % lidí, v případě Sedmiček je rozdíl mnohem menší – 6,36 % uživatelstva používá 32bitovou, 30,61 % pak 64bitovou edici.

Od Osmiček se to začalo lámat, a když se ještě
někdo najde, kdo hraje na stroji s 32bitovými Windows, je tato
edice konečně výrazně na ústupu. Jako zajímavost si dovolím
zmínit, že v případě Steamu převažuje podíl 32bitového Windows Vista nad 64bitovým (0,20 % versus 0,10 %). První
tři příčky v kategorii používaných operačních systémů
obsadily již 64bitové systémy.

Červnové statistiky ze Steamu

Nejpoužívanějším 32bitovým systémem je
Windows 7 s 6,36 %, druhým pak – zvlášť
z pohledu hráčstva archaický – Windows XP
s pouhými 1,74 %. Celkově hráčstvo používá v 95,5 %
případů Windows, což je o 0,08 % více než před
měsícem. Jaké komponenty jsou v herních počítačích
nejběžnější?

Najdete v nich dvoujádrový procesor
(čtyřjádrové ale na ně ztrácí opravdu minimálně) od Intelu
taktovaný mezi 2,3 Ghz až 2,69 Ghz, 8 GB operační
paměti a grafickou kartu od Nvidie s 1 GB vlastní paměti.
Nejběžnějším rozlišením obrazovky je nadále
1 920× 1 080 bodů, které svůj titul hned tak
neztratí. Jeho 36,5% podílu je nejblíže prehistorické rozlišení
1 366 × 768 bodů s 25,92% podílem. Žádné
jiné rozlišení není zastoupeno ve více než jednotkách procent.

bitcoin školení listopad 24

Valve do svého průzkumu zahrnuje také zařízení
pro virtuální realitu. Nejvíce lidí oslovil HTC Vive, jenž
dosáhl 0,15% podílu (vztaženo na celou uživatelskou základnu
Steamu). Druhý Oculus Rift ukousl pouze 0,06 %. Dohromady
zařízení pro virtuální realitu vlastní něco přes dvě
desetiny procenta uživatelů a uživatelek Steamu. Závěrem bych chtěl
podotknout, že Valve podezírám, že uvedené změny nejsou
v procentech, jak firma uvádí, ale v procentních bodech.

Zdroj: Valve