Nová metoda sémanticky analyzuje vazby mezi slovy a následně určí příjemce. Na základě popisu osoby (či skupiny osob) v e-mailu, ve spolupráci s databází se naleznou adresáti zprávy, aniž by odesílatel musel znát jejich přesnou mailovou adresu.
To s sebou bohužel nese riziko zneužití ke spamu: Spammeři jednoduše pošlou cílené reklamy těm, co by o inzerovaný předmět/službu mohli mít zájem, namísto rozesílání reklamních bomb. Dle slov autorů bude však situace takřka stejná, jako s klasickým e-mailem: Pomocí blacklistu známých rozesílačů nevyžádaných reklam se nechtěné zprávy automaticky odfiltrují.
Pokud se sémantický e-mail dostane přes fáze testování, může (hlavně z počátku) najít využití ve firmách. Tam umožní vedení podniku snadno adresovat určitou skupinu zaměstnanců, či naopak zaměstnanci mohou poslat e-mail vedení firmy.
Zdroj: smh.com.au