I proto si získal oblibu mladinký Firefox – nebo před ním Netscape. Blokování automatických oken sice bereme jako samozřejmost, ale ve své době se jednalo o jednu z důležitých funkcí, která zvedala komfort při pobytu na webu. Člověk, který napsal kód pro první vyskakovací okno, se za tento prostředek omluvil v článku na The Atlantic.
Ethan Zuckerman byl v devadesátých letech designér a programátor, jenž pracoval pro hosting Tripod.com. Jeden prodejce automobilů byl následně nemile překvapen, když se na webu začala ukazovat reklama propagující anální sex. Automobily a sexuální praktiky? Není divu, že se cítil nelibě.
Zuckerman tedy přemýšlel, jak uspokojit zadavatele reklamy, ale současně v podobných případech zabránit tomu, aby byla reklama integrovaná s webem a spojovala tak stránku s propagovaným obsahem. Izolované okno přivedlo na web reklamu ve velkém. Je ale nutná?
Podle Zuckermana ještě existuje šance na vytvoření lepšího webu. Zájemci si dlouhý text mohou přečíst na webu časopisu The Atlantic.
Zdroj: The Atlantic