„Naše úmysly byly dobré,“ říká vynálezce nenáviděných vyskakovacích oken

15. 8. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Vyskakovací okna neexistovala vždycky. Někdo je musel vymyslet a jak to bývá, jeho úmysly nebyly špatné. My už vyskakovací okna známe z webu jako negativní prvek, který je skoro výhradně využíván k zobrazování reklamy. Po roce 2000 situace začala být neudržitelná a používat Internet Explorer 6 bylo za trest.

I proto si získal oblibu mladinký Firefox – nebo před ním Netscape. Blokování automatických oken sice bereme jako samozřejmost, ale ve své době se jednalo o jednu z důležitých funkcí, která zvedala komfort při pobytu na webu. Člověk, který napsal kód pro první vyskakovací okno, se za tento prostředek omluvil v článku na The Atlantic.

 

Ethan Zuckerman byl v devadesátých letech designér a programátor, jenž pracoval pro hosting Tripod.com. Jeden prodejce automobilů byl následně nemile překvapen, když se na webu začala ukazovat reklama propagující anální sex. Automobily a sexuální praktiky? Není divu, že se cítil nelibě.

Zuckerman tedy přemýšlel, jak uspokojit zadavatele reklamy, ale současně v podobných případech zabránit tomu, aby byla reklama integrovaná s webem a spojovala tak stránku s propagovaným obsahem. Izolované okno přivedlo na web reklamu ve velkém. Je ale nutná?

bitcoin_skoleni

Podle Zuckermana ještě existuje šance na vytvoření lepšího webu. Zájemci si dlouhý text mohou přečíst na webu časopisu The Atlantic.

Zdroj: The Atlantic