Pane Václavíku, když už jste si dělal rešerši, jak dlouho trvá ve vyspělé cizině převod čísla, tak jste mohl zároveň udělat rešerši, jak na Západě fungují smluvní vztahy mezi operátory a zákazníky. Dlouhé úvazky jsou pouze u tarifů, které v měsíční ceně zahrnují mobilní telefon, jehož cena se musí rozprostřít do jednotlivých měsíčních plateb. Ale u tarifů bez mobilu (v anglicky mluvících zemích se jim říká "sim-only") funguje v drtivé většině případů systém úvazku na dobu neurčitou s měsíční výpovědí (tj. aktuální měsíc + 1 další měsíc). Takové řešení je fér k zákazníkovi, operátorovi i konkurenčnímu prostředí....
Proto jsem i já kritický k tomu řešení, se kterými přichází Piráti+Babiš, protože implicitně přistupuje na hru místních operátorů s dlouhými úvazky a snaží se ji nějak parametricky omezit (někdy zas až přehnaně). Je to bohužel český nešvar, že jednoduchá a férová řešení jsou nahrazovány složitě konstruovanými triky ze strany poskytovatelů služeb v ČR, které pak stát ještě dále regulatorně zesložití ve snaze je změkčit... Takže jako správné řešení bych viděl, aby vláda tlačila na operátory (a to nejlépe se obrátit přímo na vedení mateřských firem těch korporací) , aby ČR brali jako civilizovanou zemi, pokud v ní chtějí podnikat a nastolili tady podmínky jako na Západě - páky na to vláda má, např. hrozbu zavedení sektorové daně pro telekomunikační firmy.