Konzole IMHO v posledním desetiletí hodně utrpěly kombinací mnoha Free to play her pro PC a pirátstvím, kdy není problém stáhnout prakticky jakoukoli singleplayer hru se všema DLC a naprosto funkční. Pak už se mnoha lidem nemusí zdát tak výhodné si koupit konzoli, když sice použitelný herní PC sestaví za dvojnásobek a víc, ale neplatí za hry.
Na pirátství teď hodně zabírá Steam, hlavně kvůli multiplayerovým hrám teda, ale ten konzolím už vůbec nepomůže.
Kažopádně já nikdy konzoli neměl, jsem čistě PC hráč, takže mě ústup konzolí spíše těší - mělo by ubývat her co nejsou v PC verzi. :)
Právě naopak, konzole jsou pro vydavatele řešením pirátství. Na konzoli je velice težké dostat pirátskou hru a čím víc bují pirátství na PC, tím víc se herní vývojáři obracejí ke konzolím. Ale ono naštěstí těch zlodějů tolik není.
Free-to-play hry jsou taky pro konzole velká výhra - právě proto, že konzole je levnější než ten srovnatelný počítač. A třeba takové World of Tanks jsou na xboxu o hodně lepší než na PC. Jak graficky, tak počtem různých akcí a slev, kterými wargaming hráče rozmazluje.
spousta PC her existuje jen proto ze jsou i na konzole, u spousty her by se samotna PC verze nezaplatila, multiplayer je na konzolich taky a slavi tam asi i vetsi uspech nez na PC, sak to kombinuje oba svety, u nekterych her ani nevis jestli je tvym souperm hrac na PC nebo konzoli
konzole jsou pro mnoho studii prave ta spasa proti "piratum"
jinak konzolim mobilnim, tedy handheldum nejvice "uskodili" tablety a telefony, ktere jejich ulohu z velke casti prebrali
Ok, možná jsem napsal blbost.
Ale jak si tedy vy vysvětlujete ten razatní ústup stolních konzolí, co se počtu prodaných kusů týče, který je v článků popsán? Proč se PS4 prodala třetina co PS2 a Xbox One třetina co Xbox 360?
Naopak PC gaming zažívá docela zlatý věk, resp. z prodeje herních PC/komponent jsou čím dál větší tržby a všichni se můžou přetrhnout aby hráčům zrovna to svoje zboží vecpali.
Že je nějaká hra graficky lepší na konzoli, než na výkonném herním PC se mi nezdá (možná opravdu raritně). Už proto jaké mají konzole problémy s AAA tituly, které tam občas jedou jen na 20-25fps. Což v době, kdy už mnoho PC hráčů považuje cokoli pod 60fps pomalu za nehratelné, tak je docela tristní. Samozřejmě hry typu Witcher, Dishonored, nepotřebují takové frameraty jako fpska, kolem těch 40-50fps už plně stačí, ale polovina ne.
To že vydavatelství peníze z her pro konzole nutně potřebují, je samozřejmě pravda, ale myslím že jsou si vědomé poklesu v tomto segmentu a snaží se bojovat ještě víc proti pirátství u PC verzí. A zrovna ten steam je podle mě velmi povedená věc, ač ho často lidé nemají rádi.
Když se na ty čísla prodeje podíváte, tak je jasné, že prodeje na téhle úrovni kolem 100 milionů kusů nebyly udržitelné. Vemte si počet domácností ve vyspělých zemích - trh se saturoval, v některých zemích bylo víc domácností se dvěma systémy, než domácností bez konzolí. V kontextu s tím by bylo zajímavé vidět čísla prodeje herního PC hardwaru. Kdyby se odečetli těžaři kryptoměn, nebylo by to hádám o nic víc.
Ta lepší grafika se asi fakt týká jen World of Tanks, ale při ceně bazarového XBOX kolem 4000 je ten poměr cena/výkon pořád neskutečně dobrý. Ty zvyšující se nároky jsou taky důvod uvedení refreshe PS4Pro a letos XBOX ONE X (už se na něj těším).
Protipirátským ochranám se moc nedaří, rootkity od Sony jsou naštěstí minulostí, Denuvo už nemá sílu. Steam za povedenou věc nepovažuju, s polovinou zakoupených her jsem měl problém je rozchodit. Pokud je to koupené přímo, tak je možnost vrátit peníze, ale pokud si steam kód opatřím někde jinde, třeba z časopisu, tak mám smůlu.
U konzolí je kompatibilita zaručená 100%. Za dobu co mám XBOX mi spadla jediná hra, a ta byla od Ubisoftu, takže se zabugovanost dá pochopit. A her tam mám už skoro 100.