Ok, možná jsem napsal blbost.
Ale jak si tedy vy vysvětlujete ten razatní ústup stolních konzolí, co se počtu prodaných kusů týče, který je v článků popsán? Proč se PS4 prodala třetina co PS2 a Xbox One třetina co Xbox 360?
Naopak PC gaming zažívá docela zlatý věk, resp. z prodeje herních PC/komponent jsou čím dál větší tržby a všichni se můžou přetrhnout aby hráčům zrovna to svoje zboží vecpali.
Že je nějaká hra graficky lepší na konzoli, než na výkonném herním PC se mi nezdá (možná opravdu raritně). Už proto jaké mají konzole problémy s AAA tituly, které tam občas jedou jen na 20-25fps. Což v době, kdy už mnoho PC hráčů považuje cokoli pod 60fps pomalu za nehratelné, tak je docela tristní. Samozřejmě hry typu Witcher, Dishonored, nepotřebují takové frameraty jako fpska, kolem těch 40-50fps už plně stačí, ale polovina ne.
To že vydavatelství peníze z her pro konzole nutně potřebují, je samozřejmě pravda, ale myslím že jsou si vědomé poklesu v tomto segmentu a snaží se bojovat ještě víc proti pirátství u PC verzí. A zrovna ten steam je podle mě velmi povedená věc, ač ho často lidé nemají rádi.