Budu tentokrát hodně ostrý, ale: četl jsi, pisálku, vůbec ten zdroj? Pokud ano, proč tedy lžeš?
Jednak se píše o "predicted reliability", tedy očekávané spolehlivosti, jednak se ukazuje, že se vůbec nejedná o spolehlivost ve smyslu poruch, ale spíše o spokojenost s projevem a chováním zařízení. Přímo v článku jsou zmíněny "problémy" typu "displej nereaguje dost citlivě" nebo občasné pády či zamrznutí systému. Tedy věci tak nějak... normálně počítačového nebo lidského faktoru.
I když, oni vlastně lžou i CR, takže to lhaní zde je do jisté míry pochopitelné...
Omlouvám se, ta věta s popisem problémů mi z textu nějak vypadla. Už je tam, přidal jsem i vyjádření MS, které dnes publikoval na blogu.
Berte to tak, že stejné problémy s displejem, zamrzáním, pády apod. mohou mít i jiné počítače s Windows. Ale proč zrovna u Surfaců je ta očekávaná spolehlivost (očekávacná je proto, že se zkrátka vychází z menšího vzorku) než jinde? A že ty problémy Surfacy mohou mít, napovídají třeba i aktualizace od Microsoftu, které poměrně často obsahují i nový firmware řešící různé věci,
Proč? Inu proto, že se od nich hodně očekává, jsou to drahá zařízení a tím pádem každý drobný problém více vynikne.
Na druhou stranu, to samé chování u Apple je dost často přehlíženo pro jeho kultovní status. Kdyby "výzkum" CR vycházel z reálných dat a čísel, namísto z uživatelských názorů, dalo by se to brát ještě vážně. Mnohokrát jsem totiž zažil uživatele něčeho od Apple s názorem: "Ono to sice občas blbne, sem tam něco spadne, ale vlastně to ani neřeším, no. Je to Apple a je to skvělé." O čemkoli od MS nic podobného neuslyšíte, tam se naopak každý drobný problém nafukuje. Microsoft je dlouhé roky ponižován a démonizován různými "odbornými" médii, v čele s příznivci linuxu; víceméně je stále brán jako nutné zlo k tomu, abychom vůbec mohli fungovat s počítači. Jeho inovativnost se bagatelizuje, problémy nafukují... Ač si to nepřipouštíme, v mnoha lidech je tohle dost zažité (stejně jako to, že Fiaty reznou už na lince, Renaulty jsou problémové šmejdy, Škodovky mají levný provoz a servis a nejlepší auta dělá VW...)
To nebude. Ale ukazuje to, že Surfacy nejsou bez chyb. Když se podíváš na historii aktualizací SP4 (https://www.microsoft.com/surface/en-us/support/install-update-activate/surface-pro-4-update-history), tak prakticky všechny nějakým způsobem řeší spolehlivost/stabilitu. A to vycházejí v průměru jednou měsíčně.
Na jinou diskuzi je samozřejmě to, že MS problém nepřehlíží a opravuje je.
Maudit: A vy reagujete jen na nadpis, nebo jste můj článek četl celý? Vždyť tam píšu, že jde o statistiku založenou na průzkumu mezi předplatiteli CR.
A pro všechny značky tam platí stejná kritéria. I kdyby reálná spolehlivost byla procentuálně vyšší, pořád bylo nejvíce problémů souvisejících se Surfacy. Nebo chcete říct, že se CR ozývali jen kritici Microsoftu, aby jej poškodili?
Nic takoveho se neukazuje pane Vaclavik. Consumer Reports je Apple troll. Jine renomovane spolecnosti, vcetne return statistik od Microsoftu, uvadeji zcela jina cisla. Tenhle clanek by jste meli stahnout nebo znacne upravit.
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-us-tablet-satisfaction-study
https://blogs.windows.com/devices/2017/08/10/stand-behind-surface/#uyW3hVJKVFuS8OkU.97
Maudit: JDP ukazuje spokojenost se zařízením, ne spolehlivost. Se zařízením můžu být spokojený týden po nákup, spolehlivost se projeví za delší dobu. A CR už několikrát šlo i proti Applu. V minulosti kvůli anténám v iPhonech, letos kvůli špatné výdrži MacBooků Pro.
blue.sun: Tyhle statistiky budou vždy snadno zpochybnitelné, protože se nedají pořádně ověřit. Výrobce spolehlivost nezveřejňuje, protože by nepřiznal, že 5 % kusů může vykazovat chyby (nedejbože 25 %). Obchody to také nezveřejňují (Alza to měla, ale už to u ní nevidím), protože by pak neměly co prodávat a ještě u nich hrozí, že jim zkrátka přišla jedna špatná série. Takže zbývá jen nezávislé měření, o které se pokouší Consumer Reports nebo u nás Dtest.
Vy jste ten CR clanek asi vazne necetl, jak rika blue.sun. To je ostuda. Ten CR clanek se vubec nezaklada na nejakem reportu spolehlivosti, ale na pruzkumu zakazniku, kteri AKTIVNE CR KONTAKTOVALI.
"There are millions of these folks, and many of them supply us with information on hundreds of thousands of individual products, including everything from pickup trucks to washing machines."
CR vubec nezohlednuje fakt, v sentiment analyze zcela bezne znamy, ze nespokojeni zakaznici maji nasobne vetsi ochotu se ozvat. Return rates u Surfacu jsou jen 1-2%. To je realne cislo, to je fakt.
Jinymi slovy ten report se nezaklada na realne spolehlivosti, ale na nedefinovanem vzorku lidi, kteri byli ochotni se k tomu vyjadrit (a zde plati, ze nespokojeny zakaznik ma mnohem vetsi sanci se ozvat). Tohle rozhodne nema ani trochu nic spolecneho s DTestem.
Proto ten clanek Microsoft dementoval a mozna je budou i zalovat. A vy se zase jako spravny bulvar prizivujete na nepravdivych informacich.