Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut

19. 9. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce
Takže to trvá třeba 10 minut, než můžete s počítačem pracovat.

Oživeno:

The Register od Microsoftu získal vyjádření. Podle Redmondských je vina na straně výrobce počítače. Jak uvádí ve na webu článku podpory, instalační obrazy systému některých výrobců vytváří při instalaci nesprávné klíče v registru. Ty v tomto případě začaly kolidovat s níže uvedenou službou.

Buď si můžete počkat na oficiální opravu, na níž se již pracuje, nebo se můžete pustit do ručního promazání registru Windows. Tam by ale měli zamířit jen ti zkušenější. V Editoru registru nejdříve najděte klíč:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Appx\AppxAllUserStore\Applications

Dále odstraňte všechny podklíče, jejichž název začíná stejně jako následující položky:

  • Microsoft.NET.Native.Framework.
  • Microsoft.NET.Native.Runtime.
  • Microsoft.VCLibs.

Za tečkami názvy pokračují. Jeden z podklíčů se může – ale nemusí – nazývat např. Microsoft.NET.Native.Framework.1.3_1.3.24201.0_x86__8wekyb3d8bbwe.

Původní článek:

Microsoft spolu s HP musí řešit problém. Na některých počítačích od zmíněného HP se po poslední servisní aktualizaci Windows 10 (mělo by jít o aktualizaci KB4038788) vyskytují potíže s funkčností. Týká se to např. pracovní stanice Omen 870. Po přihlášení se místo pracovní plochy ukáže pouze prázdná tmavá obrazovka s informačním oknem. Může to trvat i 10 minut, než je možné začít s počítačem normálně pracovat.

bitcoin školení listopad 24

Zatím bylo komunitou objeveno jedno dočasné řešení. Zatímco nepomáhá vytvoření nových uživatelských účtů, použití nástroje Kontrola systémových souborů apod., jako řešení se jeví vypnout službu AppReadiness. Stačí v nabídce Start vyhledat Služby a najít v seznamu tu správnou. Pomocí dialogu Vlastnosti ji můžete nejdříve Zastavit, posléze Zakázat (Typ spouštění).

Jako dočasné řešení může postup fungovat. App Readiness totiž slouží k prvotnímu nastavení aplikací při prvním přihlášení k uživatelskému účtu (tato konfigurace probíhá také např. po upgradech) a aktivuje se též při instalaci nových aplikací ze Storu. Příčina problému je neznámá, doufejme, že se ho podaří rychle napravit.