„Nemůžeme být miláčkem všech.“ RIM už chce BlackBerry cílit pouze na firmy

30. 3. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Kanadská společnost už v lednu vyměnila nejvyšší vedení s cílem nastavit novou strategii. CEO Thorsten Heins teď učinil první velký krok. S vyhlášením hospodářských výsledků zároveň potvrdil, že se BlackBerry stahuje ze spotřebitelského trhu a zaměří se pouze na firmy. Vrací se tak ke svým kořenům.

V posledním čtvrtletí se firmě nedařilo a po loňském zisku téměř miliardy dolarů firma aktuálně skončila se ztrátou 125 milionů. Za celý fiskální rok je RIM ještě v plusu dvou miliard, ale aby se společnost nedostala do ještě většího srabu, je třeba změnit směr.

Telefony BlackBerry už nelákají. Prodej klesl o pětinu na 11,1 milionu kusů. RIM v posledních letech vyšel vstříc spotřebitelům, ale ani nové služby a aplikace si nezískaly velkou pozornost. A co více, iPhony od Applu začal útočit ve firemním prostředí. Právě na tuto oblast se chce RIM prioritně zaměřit. „Firma nemůže uspět, když se budeme snažit být miláčkem všech,“ řekl Heins.

Na dubnovém BlackBerry Worldu firma představí nové telefony se systémem BB10, které začne prodávat někdy během léta.

Otazník visí nad tablety. Playbook byl komerční propadák, navíc dlouho dobu funkčně zaostalý. Až v únoru přišel důležitý update. U druhém Playbooku se stále mluví, ale tablety jsou všeobecně vnímány jako spotřebitelské zboží pro prohlížení obsahu, nikoliv jako pracovní nástroj. Proto možná Playbook bude prvním a zároveň posledním ostružinovým tabletem.

ICTS24

Oživeno: RIM nakonec potvrdil, že chce posílit ve firemní oblasti, ale ze spotřebitelské prý odejít nechce a nadále chce pokračovat v tom, v čem jsou silní. Inu, takže Heinzovo tvrzení mělo pouze rozvířit vody a dát o RIMu vědět v médiích. Ve skutečnosti se tak žádná velká změna nejspíš nestane. To ostatně potvrdí nebo vyvrátí právě BlackBerry World.

Zdroj: RIM, Mashable