Když nabídnete cenově rozumně nastavenou službu, jež zpřístupňuje obsah tak snadno, že tradiční pirátské shánění se po všemožných kopiích je složitější a časově náročnější, můžete piráty a pirátky zaujmout. Stále dokola omílaný úspěch Spotify, které si dnes hýčká 140 milionovou uživatelskou základnu, budiž důkazem toho, že s pirátstvím lze solidně bojovat. S videoobsahem je to horší, i zde však existují služby, které nabízí filmy či seriály podobně snadno jako Spotify hudbu. Problematika je to složitá, neboť vzhledem k objemu filmové a seriálové produkce a drahým licencím není možné nabídnout všechen vyprodukovaný obsah. Navíc tyto služby naráží na nutnost lokalizace audiovizuálních děl. Komentář: Filmová a TV studia tak moc milují internet, že tím akorát posílí pirátství Netflix se proto více a více soustředí na tvorbu vlastního obsahu a jedná se o zřejmě nejznámější a nejpopulárnější službu svého druhu. Ačkoli na něm nenajdete všechno (zejména pak v menších regionálních verzích), nabízí tolik obsahu za příjemnou cenu, že se stále jedná o službu velice úspěšnou – aspoň tedy z hlediska velikosti základny abonentek a abonentů, ji
Sledovat Netflix je normální
Google ve své nové studii, o které referuje brazilské médium Exame, odhaluje zajímavou věc: sháňka po obsahu na Netflixu je větší než sháňka po stejném obsahu v pirátských vodách. Google je velký vyhledávač, takže ví docela dobře, o co je zájem. Ve studii se konkrétně zaměřil na filmy. Počet vyhledávání spojených s Netflixem převýšil počet hledání v pirátských zdrojích loni v listopadu.
Netflix není jediná platforma svého druhu a ne každý, kdo pirátí, hledá filmy pomocí Googlu. O určitou ukázku trendů se však stále jedná. I přes problematičnost Netflixu je zřejmé, že jej lidé začínají přijímat jako úplně běžný zdroj s videoobsahem. Je nad slunce jasné, že pro nemálo lidí snadno dostupný legální obsah dokáže být alternativou k pirátství. Což je z dlouhodobého hlediska výhra.
Nejvíce se poptávka po Netflixu zvedla v letech 2013 až 2016. Tehdy se počet relevantních dotazů zvýšil o 284 %. V těchto letech Netflix nabídl i spoustu originálního obsahu. Ještě podotýkám, že jsme získali jen výsledky studie, bylo by ale zajímavé projít si ji v detailech.