Je to dva a půl roku, co Netflix odstartoval globální expanzi a byl konečně oficiálně dostupný i v Česku. Pomohlo mu to vyrůst, aktuálně už čítá 119 milionů předplatitelů, ale jeho rozšiřování má pár vad na kráse – lokalizaci.
Na celkové množství obsahu si už nemůžeme příliš stěžovat. Za měsíční předplatné můžeme podle hlídače Filmtoro sledovat zhruba 2500 filmů, 1000 seriálů nebo 300 dokumentů. Jenže na Netflixu najdeme jen dva české filmy, 20 titulů s dabingem a cca 250 s titulky. Od loňského náboru titulkářů se sice stav zlepšil, ale stále není ideální.
TIP: Netflix testuje nový, ještě dražší tarif. Ořeže přitom ty současné
Běžného českého uživatele může odstrašit také fakt, že Netflix na webu ani v aplikacích není v češtině. To by se v dohledné době mohlo změnit. Jak si všiml Tomáš Vyskočil, firma ve střední Evropě hledá lidi na pozice Senior Marketing Manager a Digital Producer. Kromě angličtiny musí umět i česky, rumunsky nebo maďarsky.
https://twitter.com/tomasvyskocil/status/1015608764316168192
Úkolem především první pozice bude zvýšit povědomí o značce, budovat fanouškovskou komunitu, propagovat originální filmy a seriály a vést kampaně, které by pomohly Netflixu růst ve střední Evropě. To bez pořádné lokalizace nepůjde.