A já kašlu na to, jak si autor toho oného filmu představoval, že to bude divák sledovat. Já to sleduji ve formátu, který se mně líbí a nenechám si ho kazit nějakou 25 fps mazanicí jen proto, že to někdo řekl. Všechny filmy sleduji s interpolací snímků, ať starý filmy z 60. let tak nový a žádný telenovelový efekt z toho nemám. O tom tlachají jen lidi, co viděli HFR 2 minuty a hned jsou chytří, jak je ta 25 fps mazanice to pravý ořechový. Ať koukaj lidi na filmy tak, jak oni chtějí, jak se jim to líbí a užívají si to, ne podle nějakých přiblblých tabulek nastavení podle nějakýho erudovanýho joudy ze Svatýho dřeva nebo odkud.
Interpolace snímků je sice fajn ale není dokonalá. V rychlých scénách si neví rady a buď vznikají artefakty nebo sekání. Proto jí mám vypnutou a přikláním se na stranu filmařů. Radeji přetrpím to sekání na které je můj mozek zvyklý než abych viděl nějaké chyby které interpolace občas vyplodí.
V každém případě by bylo nejlepší kdyby se filmy točily s vyssim FPS a divák by si užíval obraz bez sekání a artefaktů.
Crha na svém projektoru Panasonic PT-AT6000E který už se nevyrábí nastaví režim: Digital Cinema a nemusí se o nic jiného starat. Projektor se sám přenastaví po zapnutí filmu na 23,97, a přehrává ho v barevném nastavení podle hollywoodu, tak aby film vypadal jako v kině. (pro fajnšmekry mohu uvést, že obraz je mírně teplý a do brčálové zelené). Samozřejmě že jsem to nevydržel a zapnul jsem interpolaci. Na 60FPS je ale obraz příliš plynulý a v některých záběrech nevidím artefakty, ale lze vidět jak jsou scény poskládané. Nejvíc ve filmu Expendables 3, ke konci při tom útoku na tu nedostavěnou budovu doslova vidíte co byla kulisa, co bylo přidané digitálně a jak se vojáci mlátí/nemlátí. Takže jsem interpolaci stáhl na nějakých 33,97FPS a to je tak nejlepší hodnota, kdy se neseká obraz při pohybu a zároveň ten film není telenovelský. Nejvíc to bylo poznat v USS Indianapolis: Men of Courage jak loď vyplouvala a byl záběr na ní z vrchu z mostu.
Neplacej nesmysly.
HDR pokud to neni nejak zkriplene ale presne podle normy, ti zlepsi obraz v tmavych scenach na prvni pohled.
60FPS ti zase prinasi uzitek v rychlych scenach jako napriklad kamera se otaci v jedoucim automobilu nebo v helikoptere, obraz se netrha.
Oboji, jak 60FPS, tak HDR je stejne dulezite a technicky kvalitni film by mel umet obe.