Největší streamingová služba světa uzavřela první čtvrtletí roku 2018 s tržbami ve výši 3,7 miliardy dolarů (40% růst) a čistým ziskem 290 milionů (63% růst). Pár drobných má firma z ještě stále funkčních DVD půjčoven v USA, na streamování ale utržila naprostou většinu: 3,6 miliardy dolarů.
Netflix má aktuálně již 119 milionů předplatitelů (55 milionů v USA, 64 milionů ve zbytku světa). Firma předpokládá, že do konce června nabere dalších 6 milionů platících diváků.
Do obsahu letos Netflix nasype až 8 miliard dolarů, které půjdou na vlastní produkci i zakoupení práv již hotových projektů. Jen v prvním čtvrtletí koupil od Paramountu práva na sci-fi The Cloverfield Paradox, který tak nakonec nešel do kin, jak se původně zamýšlelo. U jiného sci-fi Annihilation zase získal distribuční práva všude ve světě mimo USA a Čínu.
Dokumentární snímek Icarus pojednávající o dopujících sportovcích, který loni zabodoval na festivalu Sundance, nakonec také skončil v rukou Netflixu. Před dvěma měsíci si Icarus došel pro Oscara za nejlepší dokument.
Festivalu se týká i jiná zajímavost. Netflix se nepohodl s pořadateli v Cannes a letos ani v budoucnu už tam nebude posílat své filmy. Pořadatelé totiž zavedli nové pravidlo, že soutěžit mohou jen filmy, které byly ve francouzské kinodistribuci. Jenže ve Francii zároveň platí zákon, že filmy se mohou dostat do streamingových služeb až tři roky (!) po premiéře v kinech.
Komentář: Filmová a TV studia tak moc milují internet, že tím akorát posílí pirátství
Pokud by tak Netflix (nebo i Amazon či jiní konkurenti) chtěli v Cannes soutěžit, museli by film poslat i do normálních kin a místní diváci by čekali 36 měsíců, než by si jej mohli pustit online. Netflix se tak raději účasti na festivalu vzdal.