Ano tenhle rozdíl tam je. Já bych ho nenazval spaním ale špatnými rozhodnutími. U Intelu to bylo ještě před nedávnem podobné jako u Nvidie nyní. Dominantní postavení Intelu ohromné zisky podceňování konkurence, .... A co se nestalo Nvidia které házeli klacky pod nohy je trumfla. Podobně jako tehdy Intel se ale chová i dnes Nvidia. Tahle podobnost je až zarážející.
Stejně jako nejsem nadšený ze situace u Intelu tak bych nebyl kdyby stejně dopadla i Nvidie. Tady mne napadá, ono příslovečné pýcha předchází pád.
V com sa NV chova rovnako? Ved stale napreduju a pustaju sa aj do veci, ktore v danej dobe nie su bezne. A nevyzera, ze by mali spomalit. Intel mal dlhu dobu dominanciu, ktoru vyuzil na vydavanie v podstate toho isteho na X sposobov. Az nedokazal reagovat na zlepsenu konkurenciu. Mate pocit, ze je NV v rovnakom stave, ked su to prave oni, kto udava nove trendy?
Je to stejné jako tehdy u Intelu "Dominantní postavení Intelu ohromné zisky podceňování konkurence," + "házení klacky pod nohy". Přesně stejně to bylo u Intelu. Intel měl a má výhodu sdílení technologií s konkurencí kterou Nvidia nemá. Nvidia má dlouhou dominanci jako měl Intel.
A tady se rozcházíme. Nvidia podle mne ty trendy zase tolik neudává. Je to spíše AMD. Nakonec i pokusy Nvidie to jasně dokazují. Proto chtěli koupit ARM. Proč si myslíte, že Nvidia udává nové trendy? Co za trendy máte na mysli?
Dominantne postavenie a velke zisky to maju. Ale podcenovanie konkurencie? To asi nie. Ved oni tlacia dlhodobo veci, ktore su nad standard danej doby. Na rozdiel od AMD, ktore sa drzi iba tucg standardov a iba reaguje na konkurenciu. V pocitacovej grafike to v minulosti bol PhysX ci Gameworks, ktore ponukali lepsie ficury nez ake boli v tych casoch bezne. Bola to dynamicka ( a nie iba naskriptovana) fyzika, lepsie metody pre nasvietenie scen (napr. GodRays) ci lepsie tiene (PCSS, HRTF, HBAO+). Dnes je to zasa Raytracing alebo postupnym zapracpvanim AI do upscalingu, generpvania snimkov ci ray reconstruction. Tak isto to bola NVIDIA, kto priniesol adaptivnu synchronizaciu do desktop monitorov. AMD na toto vsetko iba reagovala a niekde ani nemali ziadne alternativy aj ked sa navonok tvarili ze hej. NVIDIA si na toto pripravuje dopredu HW aj SW. Preco si myslite, ze napriklad dnes ma naskok v AI? Ze to je iba nahoda? Dalej dnes prevadzkuju GeforceNOW - aktualne najlepsiu sluzbu na streamovanie hier. Pride Vam to malo? Ci ste z tych, co vsetko co NV robi iba zneguju a veria tomu, ze dominantny podiel NV je iba dielom marketingu lebo AMD je lepsie?
NVIDIA je oproti AMD akurat v nevyhode v tom, ze nemaju vlastny SoC ako APU, co bol aj podla mna dovod preco chceli kupit ARM. Nie preto, ze AMD udava trendy, ale aby tuto nevyhodu zmazli. Aj ked vyvijaju svoj ARM CPU a maju ARM SoC platformu, ktoru vyuziva Nintendo. Predpokladam, ze chceli mat nieco vlastne.
Ale AMD není za všech okolností lepší. Udělal jste si zcela mylný závěr z toho co píši. Nvidia má mnohem lepší marketing. Perfektně zvládnuté prodejní kanály a své prodejce a výrobce.
Nvidia perfektně využila krypto horečky a zvýšila svůj zisk. Když horečka opadávala tak donutili prodejce nakoupit za hodně vysokou cenu. Prodejci jim na to skočili a výborně vydělali. Z jedné vlny rychle UTEKLI na druhou vlnu a to na vlnu AI na které nyní úspěšně surfují a vydělávají. V tomhle jsou jedničky. Umí navrhnout bezvadné technologie. lepší než AMD.
Jenom jeden problém mají. Jejich technologie se neujmou právě díky oni, že oni umí jenom vydělávat. Proto nechápou, že by měli více z toho kdyby spolupracovali a jejich technologie nekončili předčasně na hřbitově.
Už chápete co jsem myslel tím útěkem?
PS: Zdá se že si už nemyslíte, že je to marný :-)
Stale mimo, je to marny...
S kym by podle vas meli spolupracovat, s konkurenci? Vy jste fakt sama perla. :-)
Btw - zadny utek se nekona, narozdil od AMD meli mnohem driv na trhu kompletni radu grafik, jestli tohle je utek, tak fakt nevim jak nazvat strategii AMD...celkove tomu pristupu celkem odpovida i dlouhodoby marketshare dedikovanych grafik.
A za posledni, ona je otazka zda je lepsi mit proprietarni technologii, o kterou se staram nebo otevrenou, kterou hodim do placu a spoleham na to, ze se postara nekdo jiny. Promenne at si do tohoto "vzorce" dosadi kazdy sam.
Ano oni v Nvidii podceňují konkurenci. Namísto toho aby spolupracovali tak si vždy vymyslí něco svého a světe div se konkurence přijde s něčím co to přebije. Oni stejně jako v době své největší slívy Intel "tlačí svoje věci" ane vpřed ale na hřbitov. Co na tom, že je to technologicky nádherná mrtvolka ale je to mrtvolka. To přece není pokrok to je hitparáda promrhaných peněz.
Vaším příspěvkem mi tohle vše potvrzujete. AMD se chová jako Microsoft. Inspiruje se u konkurence a její myšlenky dotáhne do lepší verze která osloví trh a z toho profitují. Nakonec i Apple to tak dělá.
Nvidia přišla s jednou geniální věcí a to bylo stavení DX karet a tím získala unikátní postavení proti DFX. Díky tomto vytvořila grafický standard. Ale bylo to použití cizího peří.
Jasne. NVIDIA nikdy nic nevymyslela, len nieco pred 25 rokmi. :-). Prosim Vas. To nemozete mysliet vazne. Samozrejme, ze aj NVIDIA spolupracuje s Microsoftom a dalsimi firmami.
A to, ze AMD sa inspiruje a dotiahhe do lepsej verzie? :-) Ako fakt? Podla mna lepsia verzia je ta kvalitnejsia. AMD nema aktualne kvalitativne zrovnatelne riesenia proti DLSS ani raytracingu. Nemali nic proti PhysX ani Gameworks. A ktovie ci by tu bol Freesync keby neprisla NV s GSync. NVIDIA roky diktuje tempo, ktore sa AMD snazi dotiahnut.
A ano mate pravdu, ze nie vsetko sa chyti. Mrtvolky ma aj AMD. Fakt, ako si predstavujete, ze NV ziskala taky podiel na trhu. Preco ma podla Vas taky naskok v AI? Kto podla Vas taha pouzivanie AI aj v pocitacovej grafike? Ci Vy len vidite open source a "pre vsetkych" a uz je to lepsie a ostatne mrtvolka?
Ale to je nehezký faul "NVIDIA nikdy nic nevymyslela, len nieco pred 25 rokmi.". Zkuste prosím pochopit, že říkám jak mi vadí jak Nvidia stejně jako kdysi Intel vyvíjí něco co se neuchytí. Kdyby Nvidia opravdu spolupracovala pak by její technologie a mnohdy lepší než konkurenční neskončili na hřbitově technologií. Je to neuvěřitelné vyhazování peněz. Ale oni na to stejně jako Kdysi Intel nyní mají.
AMD ale těch mrtvolek má podstatně méně a to díky vzájemné výměně s Intelem.
Mne teda nepride PhysX, GSync, Gameworks, AI v PC grafike ani tlacenie raytracingu ako vyhadzovanie penazi. Vdaka tomu maju podiel na trhu, o ktorom sa konkurencii moze iba snivat. A nehoborim ani o tom, ze NVIDIA nie je izolovana. Normalne spolupracuje s inymi firmami aj vyvojarskymi studiami. Nerobia si nieco ha kolene u seba. Tymto tiez nutia konkurenciu reagovat a posuvat sa dopredu. Bol by Freesync v desktope bez GSync? Bolo by FSR bez DLSS?