Japonský videoherní gigant oznámil, že ke konci roku 2018 již prodalo 32,3 milionu konzolí Switch. Sezónu 2017 končil s 13 miliony kusy, takže za uplynulých 12 měsíců se do distribuce dostalo 19 milionů Switchů. To by znamenalo, že Nintendo loni prodalo více konzolí než Sony.
Srovnání není úplně fér. PS4 je na trhu pět let, Switch v březnu oslaví teprve dva roky. Nintendo ale má dobře našlápnuto. ArsTechnica dokonce spočítala, že za prvních 22 až 23 měsíců od začátku prodeje je Switch druhou nejúspěšnější konzolí historie. Rychlejší start mělo jen Wii (34,8 milionu). PS4 a 3DS měly pod 30 milionů. Switch by tak při dlouhodobé podpoře ze strany výrobce a vývojářů mohl pomýšlet na překonání stomilionové hranice.
Loni se šuškalo, že Nintendo v roce 2019 představí novou revizi Switche s vylepšeným displejem. Šuntaro Furukawa nicméně koncem ledna v rozhovoru pro Sankei popřel, že by firma chystala nástupce. Vzhledem k dosavadním úspěchům prý neplánují ani slevy.
„Internet“ se ale nevzdává. Nová revize neznamená nástupce. Kupříkladu u kapesních konzolí má Nintendo s revizemi velké zkušenosti. Plnohodnotným nástupcem DS je 3DS. Mezitím ale ještě přišly varianty jako DS Lite nebo DSi. A 3DS pak dostal novou variantu 2DS, větší verze XL a revize New. Je tedy šance, že podobně se může větvit i Switch.
Nově se totiž spekuluje, že letos dorazí něco jako „Switch Mini“ nebo „Switch Lite“. Šlo by o levnější variantu se stejným hardwarem a softwarovou kompatibilitou, ale konzole by měla menší pětipalcový displej, chyběly by odpojitelné Joy-Cony i dodávaný dok pro připojení k televizoru. Switch Mini by připomínal PS Vitu a vešel by se do kapsy. Informace ale berte s velkou rezervou. Sice údajně pocházejí z dobrých zdrojů (dodavatelů komponent), ale zpráva mezitím prošla několika novinami a překladem z japonštiny, takže se mohlo lecacos ztratit a naopak ledacos uměle doplnit.
Ale abychom článek ukončili zase tvrdými daty… Nintendo uvedlo, že prodalo již 163,6 milionu her pro Switch, v průměru si tak každý koupil pět her. Nejúspěšnější jsou domácí tituly. Vede Mario Kart 8 Deluxe (15 milionů), následují Super Mario Odyssey (13,8 mil.), Super Smash Bros. Ultimate (12 mil.), The Legend of Zelda:
Breath of the Wild (11,7 mil.) a Pokémon: Let's Go (10 mil.). Hlavně Pokémoni a bojovka Super Smash Bros. jsou neskutečnými hity. První hra totiž startovala teprve v listopadu, druhá dokonce až v prosinci. Během Vánoc se tak dostaly ke třetině majitelů konzole.