SetVRModeEnabled
Zdrojem těchto zpráv byla komunita homebrew vývojářů a hackerů konzole Switch. V softwaru konzole Switch byla totiž v možnostech nastavení objevena položka s výmluvným jménem „SetVRModeEnabled“ a možností nastavení na true/false. Toto ovšem paradoxně není novinka, o volbě údajně podobní šťouralové věděli už asi rok. Nicméně nyní se další aktér této komunity s přezdívkou random rozhodl vyzkoušet, zda překlopení této volby na true něco udělá, a byl odměněn úspěchem.
https://twitter.com/OatmealDome/status/1026890171806085120
Switch totiž nastavení VRMode akceptuje a jak je doloženo na videu, přepne displej do stereoskopického zobrazení s dvěma pohledy vedle sebe. Z toho by se dala vztáhnout hypotéza, že Nintendo experimentálně zkouší do softwaru konzole Switch podporu pro stereoskopické zobrazení zabudovat, nebo v jedné chvíli alespoň zkoušelo. Protože má Switch zhruba formát phabletu, lze si představit, že by pro něj mohl vzniknout brýlový adaptér jako pro telefony. Hráči by si pak mohli užívat VR hry s konzolí nasazenou na nose.
https://twitter.com/random666_kys/status/1027156369877749760
https://twitter.com/random666_kys/status/1027158393167994880
Samozřejmě ale nevíme, zda toto Nintendo skutečně plánuje, zda třeba podobné plány už nebyly zrušeny a tak podobně. Momentálně toho zdá se VRMode moc nedělá. Nintendo Switch také nemá nějaký nadbytek GPU výkonu (zejména při běhu na baterie) a ani rozlišení displeje není vysoké. A to by pro virtuální realitu bylo dosti problematické. Ovšem nižší kvalita grafiky v minulosti u této značky zdá se fanoušky neodrazovala.
Pravděpodobně jen relikt z Androidu
Zdá se však, že při bližším zkoumání se objevila ještě jedna věc, která spíše svědčí proti možnosti virtuální reality na Switchi. Podle analýz operačního systému a softwaru konzole Switch (viz třeba zde Wikipedii) totiž OS používá řadu komponent převzatých z open source projektů a není zcela původní – například z FreeBSD, ale také kód z Androidu. A je tedy možné, že volba SetVRModeEnabled vůbec nemusela být do konzole vložena vývojáři z Nintenda. Naopak prostě jenom mohla zůstat na místě z původního projektu, který se konzole netýkal.
Switch by údajně měl mít grafický ovladač podobný tomu Linuxovému a pozor, kód grafického/vykreslovacího subsystému je prý převzatý z Androidu. Pokud trošku povyhledávačujete, zdá se, že volba SetVRModeEnabled je používána právě v grafickém stacku Androidu, tedy různými mobilními zařízeními s VR režimem. Je samozřejmě možné, že jde o shodu jmen, ale pokud Nintendo relevantní kód převzalo z Androidu, pak je vysoce pravděpodobné, že volba byla importována touto cestou. To ale znamená, že její samotná přítomnost nijak nesvědčí o tom, že Nintendo samo na virtuální realitě pracuje. Prostě tento fragment mohl ujít pozornosti nebo se nikdo nenamáhal ho odstranit.
Ač tedy prvotní zprávy zněly docela zajímavě a mohly vzbudit naděje, že by Nintendo mohlo uvést nějaký VR adaptér pro Switch, zatím je třeba tyto naděje zkrotit a vrátit zpátky to jejich šuplíku. Ono samozřejmě není nereálné, že by Nintendo tuto možnost zvažovalo. Je možné, že ony komponenty pro VR zobrazení převzaté z Androidu jednou použity budou. Možná, že firma Nintendo uchystá po vzoru Microsoftu a Sony evoluční verzi Switche s vyšším výkonem a lepším rozlišením, která by pak mohla VR adaptér a možnost hraní ve virtuální realitě přinést. Ovšem pro to zatím nejsou žádné doklady a samotný objev onoho SetVRModeEnabled pro to dostatečný doklad neposkytuje. Ze zprávy, která začala jako zajímavá novinka, je tedy nakonec spíš dementi.