Výrobce |
Prodaných kusů Q2 2011 | Podíl na trhu Q2 2011 | Prodaných kusů Q2 2010 | Podíl na trhu Q2 20100 | Meziroční změna |
Nokia | 88 500 000 | 24,2 % | 111 100 000 | 33,8 % | –20,3 % |
Samsung | 70 200 000 | 19,2 % | 63 800 000 | 19,4 % | +10,0 % |
LG | 24 800 000 | 6,8 % | 30 600 000 | 9,3 % | –18,9 % |
Apple | 20 300 000 | 5,6 % | 8 400 000 | 2,6 % | +141,8 % |
ZTE | 16 600 000 | 4,5 % | 12 200 000 | 3,7 % | +36,0 % |
Ostatní | 145 000 000 | 39,7 % | 102 300 000 | 31,2 % | +41,7 % |
Celkem | 365 400 000 | 100,0 % | 328 400 000 | 100,0 % | +11,3 % |
Celkově rostl trh o 11,3 %. Co je ale zajímavé, hloupých telefonů se prodalo o 4 % méně.
Zajímavosti
- Nokia (jak už víme) přestává vydělávat v Evropě a Asii. Ale pozitivní bodem je úspěch dual-SIM modelů. Finové prý prodali 2,6 milionu duálních telefonů.
- LG táhl dolů menší zájem o hloupé telefony a hlavně silný boj mezi výrobci smartphonů. I když LG tlačí ceny dolů, stejně prodali o čtvrtinu méně přístrojů, než sami očekávali.
- Pokud Apple nabídne i levnější model iPhonu, může se s tímto tempem už brzy prát o první místo v počtu prodaných telefonů (chytrých i hloupých dohromady).
- ZTE boduje díky větší expanzi na neasijské trhy. U nás už můžete koupit třeba levný ZTE Blade.
Zdroj: IDC