ReCaptcha je jednou z hotových implementací testu. Stojí za ní Google. Tedy přesněji – zaměstnal studenty Carnegie Mellon University, kteří před pěti lety tento test vytvořili. ReCaptcha od počátku stála na tom, že uživatel musel rozpoznat deformovaný text a zapsat jej do textového pole.
OCR algoritmy se rychle učily a text přečetly rychleji než člověk, takže se přidávaly další deformace a kudrlinky, což ztížilo práci softwaru, ale také lidem. A jak Google ukázal už na jaře, nové neuronové sítě jsou tak vyspělé, že text přečtou s až 99% přesností.
ReCaptcha se proto dostala do nové verze, která už nenechá uživatele opisovat deformované znaky, ale bude od něj vyžadovat pouhé kliknutí na zatržítko s nápisem Nejsem robot (I'm not a robot). Google nejspíš podle pohybu kurzoru a reakční doby sám pozná, že myš ovládá člověk.
A pokud ne, nabídne původní test, ve kterém budete muset přepsat číslo z obrázku. ReCaptcha má i novou mobilní verzi. V ní se znaky neopisují, uživatel místo toho dostane matici devíti obrázků a musí kliknout na ty, které obsahují stejný motiv jako hlavní obrázek. Tím může být třeba fotka kočky. Na uživateli bude, aby na ostatních obrázcích také vybral kočku. Jednoduchý test pro člověka, ale velmi obtížný pro počítač.
Novou reCaptchu už podporuje například WordPress. Zde si v registračním formuláři můžete vyzkoušet, jestli jste opravdu člověk. :)
Zdroj: Google