Nové letadlo Spike S-512 bude bez oken. Místo nich dostane obrovské displeje

19. 2. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Společnost Spike Aerospace vtrhla na crowdfundingový portál Indiegogo s projektem soukromého tryskáče Spike S-512 Supersonic Jet. Na prvotním výzkumu a designu už firma strávila dva roky a utratila přitom 250 000 dolarů. Výsledkem je návrh 40 metrů dlouhého letadla s rozpětím křídel 18 metrů. Dosáhne maximální rychlosti 2200 km/h (Mach 1,8) a pojme až 18 pasažérů.

Spike S-512 Supersonic Jet Spike S-512 Supersonic Jet
Spike S-512 Supersonic Jet

Tou největší inovací a důvodem, proč o letadle píšeme i na Cnews.cz, je unikátní konstrukce. Na palubě nebudou žádná okna, výrobce místo nich použije velké panoramatické displeje, které budou cestujícím promítat obraz zvenčí (kolem letadla budou HD kamery), případně nějaké klidné noční vizualizace.

Design bez oken velmi zjednoduší konstrukci a letadlo bude také lehčí. Spike Aerospace chce zkrátit cestu z New Yorku do Londýna (5500 km) na tři hodiny. Běžným komerčním spojům to trvá až sedm hodin. Za společností stojí bývalí zaměstnanci Boeingu, Airbusu, Gulfstreamu nebo NASA, takže zkušenosti jí rozhodně nechybí. Co však chybí, jsou finance.

První fázi designu si firma dokázala zaplatit. Na tu druhou potřebuje 800 000 dolarů, které pokryjí inženýrské práce, konzultace, počítačovou výbavu, software apod. Je to také fáze, do které se mohou zapojit fanoušci projektu. Spike si za cíl zvolila částku 250 000 dolarů, ale bude ráda, pokud by za měsíc nasbírala i těch 800 000.

 

bitcoin_skoleni

Pokud vybere i je, letadlo čeká další fáze designu, na které by rok pracovalo asi 50 techniků a která by podle plánu stála 10 milionů dolarů. Výroba prototypu si vyžádá dva tři roky práce 200 lidí a přes 300 milionů dolarů. Výroba a testování zaměstná 500 lidí a bude stát dalších 300 milionů. Firma věří, že první letadlo vyrobí v roce 2018. Na Indiegogo lze přispívat částkami od 10 do 1000 dolarů. Fanoušci za to získají upomínkové předměty, trička nebo modely letadla.

Zdroj: Spike Aero via The Verge

Autor článku